|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4256
Citat:
Nej. Han skulle ta med sig flaskorna - med innehåll - till Aten, där hans dotter skulle använda innehållet till...? |
|
||||
|
||||
Kan det va "hälso-lera"
|
|
||||
|
||||
Nej, det är mer åt det kulturella hållet, om man säger så.
|
|
||||
|
||||
Kan det vara sand/stenar att använda till "mosaik", tavlor o liknande?
|
|
||||
|
||||
Hej!
Är det till färg för måleri kanske? Hmmm. 2000:e inlägget... Det måste väl firas med 2 st isade Ouzo i kväll! //Conny |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Flaskorna innehåller sand som sandsamlarens dotter skulle använda att göra skulpturer av. Snyggt jobbat! |
|
||||
|
||||
[QUOTE=Kalimera;376418]Nej, det är inte till färg. Stort grattis till 2000 inlägg! Självklart ska du fira med isad ouzo.
Tack, tack... Det ska smaka mycket bra //Conny |
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4256 - Sandflaskor i Koroni på Peloponessos
Sand. Ja, det borde jag ha gissat. Vi som alltid tar med oss sand från olika delar i världen, ofta just i plastflaskor. Varje gg vi är på Teneriffa till ex, så tar vi med oss svart vulkansand från...ja, det kan jag iofs behålla för mig själv. Iaf, så är den helt fantastisk. Tung, extremt finkornig och gnistrande vacker. Vi brukar hälla upp sand i en vacker skål, placera ett värmeljus i och mysa. Sanden blir helt magisk och glittrande, när ljuset återspeglas.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Och hur smakade det?
Vi har tagit med oss sand en gång, och det var på Milos där det finns mycket vacker sand i allsköns färger. Den sanden har vi en stor glaslykta där vi tänder värmeljus på höst och vinter. Mycket vackert! |
|
||||
|
||||
[QUOTE=Kalimera;376458]Och hur smakade det?
Det smakade förträffligt. Jag öppnade en ny flaska för sakens skull. Det syns lite is på glaskanten λεκάνη ! Mums! //Conny |
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4256 - Sandflaskor i Koroni på Peloponessos
Ser gott ut! Jag har också över 2000 inlägg nu, dum som jag är fattade jag inte att man kan fira det! Nu ska jag ta och satsa på 2500 i stället och fira då!
/ Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Varför vänta så länge. |
|
|