Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-06, 14:17
Ayelet Ayelet är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Södersidan i slutet av februari ; )

Hej! Redan i nästa månad går min första resa till Kreta för i år (jobb). Är det någon som är van att vara på Kreta vid den tiden som kan berätta lite om hur det är. Då tänker jag främst på hur det är med hotell och tavernor. Jag har bokat första natten i Chania och kommer att åka runt lite (rekar inför kommande yoga & vandringsresor, har tidigare varit på Loutro). Hur ser det ut på södersidan runt Sfakia, Frangokastello, Plakias osv i de trakterna. Kommer ev att åka ända ner till Lendas också. Vill hitta ställen som lämpar sig för yoga & vandring under både vår och höst!
Är allt stängt i februari eller finns det ställen som är öppna? Jag har varit på Kreta många ggr sen 1978 men aldrig så tidigt som i februari. Tacksam för all hjälp jag kan få
Svara med citat
Gammal 2016-01-06, 14:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Södersidan i slutet av februari ; )

Citat:
Ursprungligen postat av Ayelet Visa inlägg
Hur ser det ut på södersidan runt Sfakia, Frangokastello, Plakias osv i de trakterna. Kommer ev att åka ända ner till Lendas också.
Har ingen erfarenhet av februari, men slutet av oktober början av november, och då har det varit tämligen öde i Chora Sfakion och Frangokastello. Mycket hade stängt, men det fanns öppna tavernor och några hotell. Skulle tro att det är ännu mer stängt i februari. Om jag inte minns helt fel så fanns det bara en, eller möjligen två, tavernor i Plakias som har öppet året om. Palechora verkar vara "öppet" i stort sett hela året.

Har du kollat upp Triopetra och Agios Pavlos? Båda är populära bland yogautövare. Dock stendött i februari.
Svara med citat
Gammal 2016-01-06, 14:42
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag tror att Chora Sfakia är "dött" då. Men vill du vara i princip ensam så finns det boende på CF men även numera på Loutro. Och på bägge ställen är det nog bara en taverna öppen. Samma gäller i Souga. Plakias har som sagt ett par tavernor öppet.
Paleochora är dock en levande by under hela året. Flera boende och också tavernor som är öppna. Lite boende och tavernor är stängda dock.
Birgitta, subjektiv skrivare frrån Paleochora.
Svara med citat
Gammal 2016-01-06, 17:12

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Har du kollat upp Triopetra och Agios Pavlos? Båda är populära bland yogautövare. Dock stendött i februari.
Känner till båda ställena men vill inte vara så remote..... vi är yogisar som går ut och tar ett glas vin bland vanligt folk på kvällarna
Svara med citat
Gammal 2016-01-06, 17:18

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Jag tror att Chora Sfakia är "dött" då. Men vill du vara i princip ensam så finns det boende på CF men även numera på Loutro. Och på bägge ställen är det nog bara en taverna öppen. Samma gäller i Souga. Plakias har som sagt ett par tavernor öppet.
Paleochora är dock en levande by under hela året. Flera boende och också tavernor som är öppna. Lite boende och tavernor är stängda dock.
Birgitta, subjektiv skrivare frrån Paleochora.
Hörde att Loutro i princip är stängt i februari, men vet att Porto Loutro on the beach har öppet fr o m 1/4. Vilket ställe är öppet i CF?
Läser alltid er blogg Birgitta och vet att ni gillar Pale , själv har jag bara åkt ner och vänt två gånger, men får väl ge det en ny chans nångång!
Svara med citat
Gammal 2016-01-07, 13:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Ayelet Visa inlägg
vi är yogisar som går ut och tar ett glas vin bland vanligt folk på kvällarna
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:28.