|
|||
|
|||
Södersidan i slutet av februari ; )
Hej! Redan i nästa månad går min första resa till Kreta för i år (jobb). Är det någon som är van att vara på Kreta vid den tiden som kan berätta lite om hur det är. Då tänker jag främst på hur det är med hotell och tavernor. Jag har bokat första natten i Chania och kommer att åka runt lite (rekar inför kommande yoga & vandringsresor, har tidigare varit på Loutro). Hur ser det ut på södersidan runt Sfakia, Frangokastello, Plakias osv i de trakterna. Kommer ev att åka ända ner till Lendas också. Vill hitta ställen som lämpar sig för yoga & vandring under både vår och höst!
Är allt stängt i februari eller finns det ställen som är öppna? Jag har varit på Kreta många ggr sen 1978 men aldrig så tidigt som i februari. Tacksam för all hjälp jag kan få |
|
||||
|
||||
Sv: Södersidan i slutet av februari ; )
Citat:
Har du kollat upp Triopetra och Agios Pavlos? Båda är populära bland yogautövare. Dock stendött i februari. |
|
||||
|
||||
Jag tror att Chora Sfakia är "dött" då. Men vill du vara i princip ensam så finns det boende på CF men även numera på Loutro. Och på bägge ställen är det nog bara en taverna öppen. Samma gäller i Souga. Plakias har som sagt ett par tavernor öppet.
Paleochora är dock en levande by under hela året. Flera boende och också tavernor som är öppna. Lite boende och tavernor är stängda dock. Birgitta, subjektiv skrivare frrån Paleochora. |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Läser alltid er blogg Birgitta och vet att ni gillar Pale , själv har jag bara åkt ner och vänt två gånger, men får väl ge det en ny chans nångång! |
|
||||
|
||||
|
|
|