|
||||
|
||||
Greklandsresa på vintern
Hej
Är det någon som rest till Parga på vintern? Vad jag förstår så är det väl flyg till Thessaloniki och sedan buss/hyrbil som gäller, eller kan man flyga till Korfu och sedan ta båt/buss även på vintern? Ni som åker till Kreta, åker ni till Aten/Thessaloniki och byter till inrikesflyg eller går det båt från Aten även vintertid? Nu när flygplatsen i Preveza (Aktion) ska "hyras ut", betyder det att det inte kommer att vara en militärflygplats längre? Nån som vet? |
|
||||
|
||||
Sv: Greklandsresa på vintern
Min dotter har Parga-fnatt. Hon har varit i Parga ett tiotal gånger. Mest under högsäsong. Men också en gång i november.
Då flög hon till Aten och tog buss därifrån. Inget som hon vill rekommendera säger hon. Det var några år sedan. Men då var det en omodern buss och "flytande" restid. Hux flux stannade bussen och chaffören slog sig ner på en taverna. Ingen visste när färden skulle fortsätta, vilket kändes lite oroligt på hemresan när man hade ett flyg att passa. Turen tog då c:a 8 timmar. Men det finns kanske snabbare eller smidigare bussförbindelser från Saloniki, eller kanske även från Aten nu några år senare? Masse |
|
||||
|
||||
Vad jag känner till går det endast att flyga till Aten under vintern. Det beror förstås på vad du menar med vinter, men så här års är det Aten som gäller. Från Aten får du åka buss till Parga.
Det går båt till Chania från Pireus varje dag under vintern. |
|
||||
|
||||
Ok, tack för info.
Jag har forskat lite själv nu och ser att man kan ta sig till Thessaloniki (via Munchen) t.o.r för ca 300€. Därifrån kan man åka buss 6,5 tim till Parga för ca 30€. Vore kul att uppleva favoritstället under extrem lågsäsong. http://penteli.meteo.gr/stations/parga/camera.htm |
|
||||
|
||||
Om du kommer iväg vore det jätteintressant om du berättade hur det var i Parga under lågsäsong.
|
|
|