![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har jag bokat 4 nätter Ap. Xenios Zeus 12-16 mars. Jag avbokade Parthenon Rooms.
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Det blir nog jättebra. De extra slantarna är nog väldigt välplacerade i detta fall.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag bodde i rum 14, och såg denna soluppgång på morgnarna.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den utsikten är ju värd 40 euro bara den!
![]() Lissi - från ett soligt Tinos ! |
|
||||
|
||||
![]()
Absolut. Det var så häftigt att se soluppgången från Koroni och solnedgången från Kardamili, som ju ligger mittemot.
|
|
||||
|
||||
![]()
En matlagnings serie i olika miljöer i skai.Just i denna avsnitt på Peloponnesos,Messinia,underbara vyer från Koroni,Karamyli mm....i första halvan av filmen
![]() http://www.skai.gr/tv/show/?showid=65889 Klicka på länken och när den öppnas ser du strax under bilden till höger en kolumn välj där ett avsnitt,i det här fallet 15/11 2015! |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tips! Ska kolla när jag får mer tid.
|
|
||||
|
||||
![]()
God morgon! Lite härlig Greklandskänsla mitt i kalla vintern
![]() [IMG] ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Underbar bild! Ser fram emot Koroni i mars!
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Virkelig et lengtebilde, anneli
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Även fast jag ska till Lanzarote nästa fredag. Men det är ju inte riktigt samma sak! ![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst ser det ut som sommar
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ojdå, är du där eller i Sverige?
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi är i Sverige just nu och här är det ju verkligen kyla,men det är ju vinter!
Det är snö i Tripoli och Sparta och utanför Kalamata hade de snöat också.Bara runt 7-10 grader har det varit på dagarna men ser ut nu att bli varmare igen ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Anneli! Om man ska ta sig med buss från Koroni den 16 mars och stanna till i Methoni bara över dagen. Kommer man med buss därifrån till Pylos på kvällen? Är det sen för lite tid att vara i Pylos 3 nätter tycker du för att ta sig mot Aten den 19 e. Flyget hem går 22 mars och vi har bara bokat Adonis en natt. Vi kanske vill ha en hel dag eller två i Aten och funderar på att boka på en natt.
Det är ju jättesvårt att veta hur bussarna går och hur många byten det är t ex från Pylos till Aten (via Tripoli?), så vi har inte bokat rum efter Koroni utan chansar och improviserar. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ja,Lissi,busstider blir man inte alltid klok på här
![]() Enligt tidtabellen går bussen dagligen Pylos till Aten kl 9 på morgon,är nog bara via Tripoli,inga byten! Vistelsen i Pylos beror ju på vad man vill se och göra. Voidokilia,lagunerna,våtmarken hinner man på 3 dagar,men man kommer ju inte till ställena utan bil! Bussar mellan Koroni-Methoni-Pylos går ganska klest,om jag minns rätt en på morron och en på kvällen. http://www.ktelmessinias.gr/userfile...01_07_2015.pdf |
|
|||
|
|||
![]()
Tack snälla, Du är en pärla! Hoppas vi får bjuda på lunch och träffas för prat, för vad jag förstod är Du och maken hemma I Grekland då!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Tack tack! Vi kommer vara där då och det är ju karnevalstider också.Söndagen den 13 går karnevalståget
![]() ![]() Vi håller kontakten och bestämmer en träff ![]() |
![]() |
|
|