|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4289.
Jag gissar på Karpathos.
Å jag som tyckte han påminde om Tomas Ledin Helena S |
|
||||
|
||||
Tror också Thassos. Limenas vid gamla hamnen..?
|
|
|||
|
|||
Citat:
Däremot är alla svar rätt när det gäller Look a like Tomas Ledin och Tommy Nilsson. |
|
|||
|
|||
Bra där Kajja.
|
|
|||
|
|||
Grattis Anne. Paros är rätt ö men vart på Paros? Den långhåriga mannen till höger är en mycket bra platsangivelse men då ska man förstås varit där.
|
|
||||
|
||||
Piso Livadi?
|
|
|||
|
|||
Aliki? 😃
|
|
|||
|
|||
Inte Aliki.
Janne, du vet sedan tidigare mitt favoritställe på Paros så det är "lite fusk" av dig med den kunskapen men bara "lite fusk" för du har faktiskt inte rätt på din gissning. |
|
||||
|
||||
Parikia!
|
|
||||
|
||||
Jag ser fram emot svaret för redan när jag såg bilden första gången tyckte jag mig känna igen snubben till höger, men tänkte att det kan jag omöjligen göra.
|
|
|||
|
|||
Haha, kan berätta att han är en engelsman som varit där i många år. Så det är nog inte alldeles osannolikt att du sprungit på honom.
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Jag har spenderat flera månader i Naoussa, och kanske är det därifrån jag känner igenom honom. I så fall kanske det är längs huvudgatan, där det ligger ett flertal tavernor?
|
|
|||
|
|||
..
|
|
|||
|
|||
Nej Janne. Det är inte Naoussa.
|
|
||||
|
||||
Kan det vara Logaras?
|
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 4289. Logaras på Paros.
Se där Janne nu kom rätta svaret. Trodde du skulle klara det tidigare när du var och nosade på Logaras när du gissade på grannbyn Piso Livadi.
|
|
||||
|
||||
Glömde Logaras. Är det en taverna vid vägen som går till Piso Livadi, eller är det vid stranden? Och vem är mannen till höger?
|
|
|||
|
|||
Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på restaurangen men den ligger på stranden. Mannen i fråga är en övervintrad hippie sägs det?
|
|
||||
|
||||
Jag var på Paros första gången 1981, så jag kan ha träffat det övervintrade hippien. Såg själv ut som en hippie på den tiden.
|
|
|