![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, planeringen är i full gång. Först var vi inne på (östra) Kreta, men obilliga flygpriser gjorde det som ett sämre alternativ. Thassos lockade än en gång och vi hittade bra flygpris, så det var ytterst nära vi bokade. Dagarna gick och den billiga resan försvann.
![]() Sen börja vi spana på Korfu och där är vi än, men nu har vi börjat snegla på en annan ö. En ö som vi aldrig varit på, men som vi har planerat att åka till många gånger. Jag talar om **trumvivel** - Kefalonia! ![]() Vi har hittat rätt bra flyg, med en övernattning i London. Kan bli "Keffa" i år. Vi får se... Morsan var ju ändå rätt vass på mandolin ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Låter spännande Netwolf!
Korfu har vi varit på en gång, men det klickade inte riktigt för oss så vi nöjer oss med det enda besöket. Men Kefalonia har alltid varit den av de joniska öarna som kittlat min nyfikenhet mest. Har aldrig (ännu!) varit där, men kan gott tänka mig ett besök. Då blir det kanske för dig till att stämma mandolinen. Hoppas att du kommer igen och berättar mera. Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Vi ska också till Kefalonia. Har varit där en gång tidigare men det är 24 år sedan så jag har glömt hur det var
![]() Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Boken trollband en i alla fall.
Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag var på Kefalonia 1994 och det är en helt underbar ö...Vi bodde på östra sidan ( Poros) och tyckte där var SÅ vackert. Där var väldigt få turister... Kefalonia har så otroligt många naturfenomen, men för att se allt bör man ha bil....Vi hade bara moppe och åkte runt massor under våra två veckor, men hann inte se hela ön. Lixouri-halvön blev utan besök. Jag hade läst boken Kapten Corallis mandolin innan besöket, men filmen var inte gjord än...
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Åååh....Kefalonia!!! Där var vi för ett antal år sedan. Dit vill jag verklig tillbaka till.
Vi tog en ospecad restis och hamnade i Skala. Vi bodde väldigt 1-stjärnigt men läget mot privata hus och trädgårdar var underbart. Minns att det var ett jordskred som skakade marken ordentligt och jag blev faktiskt skiträdd ![]() Det var inte så mycket turister och vattnet kristallklart. Perfet för dom som gillar snorkling. Fina vyer och mycket grönt. Den lilla huvudgatan stängdes av för biltrafik på kvällarna. Ön gav mig väldigt goa vibbar! Får se nästa år kanske.... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bra val! Det är Greklands femte största ö, så om ni ska se er omkring behöver ni bil. Har ni möjlighet kan ni kombinera med Ithaka, som jag tycker är en av de vackraste öarna i Grekland.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi var på Kefalonia 1992.Bodde in i stan och gick ut till Lassi mest varje dag.Oerfarna resenärer somvi var så åkte vi med Apollo på utflykt,bussturen till Assos,den pratar vi om än,vi satt längst bak,det var lite trångt i en kurva och rätt som det var så hängde bakdelen på bussen på kanten,min sjukt höjdrädda kamrat tittade ut å sen förstår ni nog resten.Nån dag hyrde vi en taxi som for runt med oss.
2002 var vi tillbaka igen,bodde på Zakynthos,då hade vi hyrbil,tog färjan över,drog in till stan och bodde på samma ställe igen.Vi hade skickat julkort till tanten som ägde hotellet när vi satt i snön på fjället,det hade hon kvar och kom och visade.Vi var till Skala och badade minns jag och sen var vi och ranta runt nere i stan som var helt förändrad Pia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kul! Det är en ö som man gärna faller pladask för.
![]() |
![]() |
|
|