|
|||
|
|||
Färdigplanerat juni 2016
Efter många funderingar om att kanske överge Kykladerna i sommar, så har jag äntligen bestämt mig för Schinoussa (som vanligt) samt att ge Folegandros en ny chans. Den sistnämnda blåste iväg oss sist vi var där. Vi kunde bara vara i lä i hamnen. På kvällarna i Choran var det tjockaste tröjan som gällde.
Nu hoppas vi på en liten varm bris i år. Öarna ligger lite båtknepigt i förhållande till varandra, så det blir några timmar på Naxos och en natt på Ios. Hem flyger vi från Milos vilket genererar en natt där också. 😃 Längtar så mycket! 😎 |
|
||||
|
||||
Sv: Färdigplanerat juni 2016
Det förstår jag.
Hoppas att ni får tur med vindarna så att ni får uppleva underbara Folegandros från sin bästa sida. Då kommer ni gilla ön. Mycket! |
|
|||
|
|||
Tack Janne! 😃
Vi gillade ön förra gången också, bergig och mysig Chora. Blev bara så besvikna på den hårda blåsten som hindrade oss att se oss omkring. Nu hoppas vi kunna vandra till stränderna och njuta av kvällarna i mysiga Choran. 😃 |
|
||||
|
||||
En av gångerna vi har varit där blåste det något infernaliskt, men då vi var där i 14 dagar den gången fick vi även dagar utan vind. jag håller tummarna för er.
|
|
|