Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-03-02, 22:38
Västkustmaja Västkustmaja är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011
Standard Paleochora/Grammeno beach

Hej !
Vi har fått möjlighet att hyra ett hus alldeles vid Grammeno camping på Grammen beach, men är tveksamma på hur omgivningarna ser ut. Har försökt göra oss en bild av detta via web cam men det är inte lätt. Vill gärna rådfråga alla er Paleochora fans - skulle ni vilja bo vid denna strand en vecka ? Hur ser det ut runtomkring ? Vi ser bara en massa växthustak, så det verkar vara otroligt många växthus här. Kanske inte ser jätteroligt ut ? Och hur är det med vandringsmöjligheter ? Kan man göra vandringar från Grammeno ? Vi blir väldigt tacksamma för all input rörande detta område strax utanför Paleochora.
Svara med citat
Gammal 2016-03-02, 23:02
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Paleochora/Grammeno beach

Jag var där på långpromenad från Paleochora i okt 2014 och då var där helt tomt, väldigt nedskräpat och såg riktigt, riktigt trist ut. Toaletten jag skulle använda var nerklatad med avföring och mitt intryck var väldigt väldigt negativt jämfört med vad jag hört.... Det blev absolut inget bad där!!
Campingen var också sliten... Omgivningen var inte så jättekul, men jag hittade en mysig liten taverna på återvägen i alla fall...

Lissi
Svara med citat
Gammal 2016-03-02, 23:13

Tack för ditt snabba svar Lissi. Detta låter ju verkligen inte bra. Vi måste lämna besked till uthyraren senast imorgon kväll och vi är såååå tacksamma för att du tog dig tid att svara.
Svara med citat
Gammal 2016-03-02, 23:20

Jag ska se om jag hittar bilder I morgon förmiddag och lägga in. Men det kanske är helt annorlunda på säsong I juni- september. Nu var ju allt öde. Men jag tyckte det var alldeles för off ändå.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2016-03-02, 23:27

Vi skulle i så fall resa i mitten av oktober så det skulle bli samma period som du var där. Hm ... känns nog som att vi ska välja något annat.

Hälsar
Västkustmaja
Svara med citat
Gammal 2016-03-03, 09:57

Här är några bilder...
Det ser ju inte så hemskt ut så här, men det var "smutsig" sand och massor av skräp låg, men det fotade jag ju inte.... Toaleterna som sagt gräsliga, men det hade ju hänt efter att serveringarna och kantinerna stängt antar jag.
Hela sträckan, ett antal km från Paleochora var lite trist, bara asfaltvägar och klippor mot havet. Ingen mysfaktor alls. Jag promenerade några timmar i vardera riktning och var ute från morgon till eftermiddag. Badade gjorde jag på 2 andra stenstränder efter vägen.

På HÅLL ser dock Grameno väldigt mysigt ut...Men har ni bil och har ett bra boende fixat så vill jag inte avråda. Annars kan det ju bli ensligt på kvällarna om allt är stängt.

Här är bilder....bara telefonbilder så de är inte så bra. Jag var bara på ena sidan av udden dessutom, beroende på att jag fick ett så dåligt intryck. Jag kanske missade den finaste delen!

På väg tillbaks mot Paleochora tog jag denna bild från andra hållet. DÅ ser det ju väldigt fint ut.

Synd att inte fler svarat , så Du får mer info!

Lissi

Senast redigerad av Lissi den 2016-03-03 klockan 09:59. Anledning: Tillägg
Svara med citat
Gammal 2016-03-03, 10:17
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

http://www.iospaleochora.gr/index.php/en/

Har ingen erfarenhet av att vistas just där, har bara cyklat förbi. Men, om ni vill till denna del av Kreta o tvekar inför det erbjudande ni fått, så finns det såå mycket fler alternativ. Ovanstående länk till Ios är ett exempel, om ni vill bo något utanför själva samhället. Har inte själv erfarenhet av att bo där, när vi kollade möjligheten var det fullt....men har gått förbi området flera gånger på vår väg till Anidri Beach. Från Ios är det inte lång promenad in till Pal, mörkt på kvällen så lampa är en bra grej.
Svara med citat
Gammal 2016-03-03, 10:23
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Vi har aldrig stannat av på Grammeno Beach, så jag kan inte uttala mig om stället.
Men jag skulle tro att det är VÄLDIGT ödsligt där off season. Ingen kantina öppen o.s.v. Och att hyra bil verkar vara ett måste. Vi väljer ju alltid Haris studio inne i Paleochora närhelst vi åker dit. Men det finns många andra studios/hotell i Paleochora by som är öppna hela året

Jag föreslår att du tar kontakt med Flora på Haris studio och framför era önskemål. Hon hjälper så gärna till med att ge förslag på olika boenden i Paleochora som skulle passa er.

Birgitta.
Svara med citat
Gammal 2016-03-03, 10:27

Citat:
Ursprungligen postat av ramses Visa inlägg
..men har gått förbi området flera gånger på vår väg till Anidri Beach. Från Ios är det inte lång promenad in till Pal, mörkt på kvällen så lampa är en bra grej.
Ja den sidan med Anidri beach var mycket mysigare. Jag var på Anidri beach också någon dag innan jag gick till Grameno.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2016-03-03, 10:34
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad

Det kanske finns en anledning till att ni vill bo långt från bebyggelsen.I annat fall välj ett av de otal andra ställen som finns i Paleochora.Ett mycket trivsamt ställe dag som natt-Nåja ,jag var väl inte ute på nätterna direkt.Det finns ju både sandstrand och stenstrand ,vilket som önskas.Ha det så skönt var ni än hamnar.
Svara med citat
Gammal 2016-03-03, 11:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Tycker att stranden ser helt okej ut, men skulle inte bo där. Däremot åker jag gärna dit och äter på Taverna Grameno som är en av de bästa tavernor jag ätit på.
Svara med citat
Gammal 2016-03-03, 15:45
dromprinsen dromprinsen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Inget höjdarområde att bo på.
Svara med citat
Gammal 2016-03-03, 20:03

Stort tack till er alla för era svar och era tips. Och tack Lissi för dina bilder. När vi har surfat runt rörande Grammeno så fick vi just en känsla av att det inte var så mysigt och trevligt just där. Därför är det så fantastiskt när man kan lägga ut en fråga på detta forum och få höra vad andra kalimeror tycker och få tips och råd. Vi är så tacksamma för er hjälp. Vi tackade nej till boendet. Det var en helt fantastisk villa men på "fel ställe". Helt säkert kommer vi att hitta något annat. Ios såg ju till exempel väldigt trevligt ut ... .
Svara med citat
Gammal 2016-03-03, 20:09

Lycka till! Men kolla upp Paleochora mer centralt, annars finns många underbara platser på Kreta....t ex Ierapetraområdet...så genuint!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2016-03-03, 20:34

Vi har faktiskt pratat lite om att byta del av Kreta denna gång, eftersom vi har sett en hel del av västra Kreta redan. (Med Chora Sfakion och Loutro som absoluta favoriter. Så vackert !) Det kanske är dags att vända blicken mot öster. Ierapetra lockar litegrann. Det ska vi absolut kolla in lite närmare Lissi.
Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 10:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Västkustmaja Visa inlägg
Det kanske är dags att vända blicken mot öster.
Här finns några tips på resmål på östra Kreta. Det finns förstås många fler, men någonstans ska man ju börja. Jag är väldigt förtjust i östra Kreta.
Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 17:38

Tusen tack ! Helgen är räddad. Yeeeees så roligt att planera.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:09.