|
|||
|
|||
Tips på fina utflykter med bil
Har bokat Pension Sofi och stannar med familjen tre nätter i juni innan vi tuffar vidare. Vi tänkte hyra bil och vill ha tips på mysiga stränder och byar. Avslutningsvis undrar jag var man skall hyra bil? Någon firma man skall undvika?
|
|
|||
|
|||
Sv: Tips på fina utflykter med bil
3 dager er ikke for mye på Naxos, men dere får ihvertfall en slags forsmak.
Om dere vil bade kan dere dra sørover til strendene Ag. Prokopios, Ag.Anna og Plaka eller rett og slett bruke bystranda (Ag.Georgios). Kjører dere Nordover til Apollonas (Apollon) er det en bra plass for litt bading og lunsj.. Det er også fint oppe i fjellene ved Chalki og Filoti. Over på østsiden kan dere dra til Motsouna. Det er tavernaer alle disse stedene. Vi har pleid å leie bil hos et firma som heter New Car. Bra biler og trivelige folk. |
|
|||
|
|||
Enterprise är bra om du hyr via autoeurope.
Missa inte att köra ner till Lionas, fantastisk trevlig taverna och fin liten by, ingen superhöjdare till strand dock men duger för ett dopp, annars är en tur runt ön alldrig fel. Missa inte att stanna tex i Chalki Investera i Jannes eguide där finsn massa andra tips! |
|
|||
|
|||
Håller med El Gringo om att stränderna är mycket fina söder om stan - och att tre dagar är kort tid på Naxos...
Plaka, och AG Prokopios och Ag Anna ligger på 10-15 minuters avstånd från stan. Vill ni också ta er ännu längre söderut är det vackert vid Alyko och Kastraki. Om ni tar en tur över bergen mot Motsouna så stanna gärna i Chalki för en fika på cafe Chalki mittemot skolan en bit upp i byn. En promenad i den vackra byn rekommenderas också. Men missa inte de fina stränderna under de dagar ni är på Naxos! Trevlig resa! |
|
||||
|
||||
Lyllo er som få bo på Pension Sofi är nog ett av det bästa jag bott på
balkongerna är inget att skryta om men hela familjen är underbara Vägen till Apollonas är underbart vacker hela ön är så fin.Tillhör som du förstår favoriterna Glöm inte Plaka beach |
|
||||
|
||||
Citat:
Med bil hinner ni se stora delar av ön under tre dagar. Bortsett från de tips ni redan har fått kan jag tillägga byarna Apirantho, Koronos och Moutsouna. Missa inte heller stränderna nere vid Aliko. Vallindras Kitrondestilleri i Chalki är också värt ett besök. |
|
|||
|
|||
Jag tycker att den steniga stranden i Lionas är helt fantastiskt underbar även om den inte är så skön att ligga och sola på. Men den är full av vackra stenar och jag kan gå hur länge som helst och bara leta, titta och beundra stenarna. Jag fotograferar de vackraste och låter dom stanna kvar där de hör hemma.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Bilder från stranden och stenarna finns här. |
|
|