|
|||
|
|||
Sv: Det blir inte alltid som man tänkt sig!
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Ja, man får vara glad att det är hos doktorn man går och inte veterinären. Då hade man väl bara fått en spruta åsså tack o gonatt!
|
|
|||
|
|||
Snart kanske det är så för oss också. Vi är för många som blir för gamla
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Jag har haft den stora förmånen att ha samma husläkare i drygt 25 år. Det började faktiskt en gång i tiden med en ibjudan till en "40-årsbesiktning". Så oerhört skönt att inte behöva börja från noll vid varje besök. En gång om året har vi träffats och kollat av "basfunktionerna", och ibland har det motiverat en och annan insats av förebyggande mediciner. Kanske har det bidragit till att det inte blev värre än vad det blev nu, vem vet? Citat:
Citat:
Masse |
|
|||
|
|||
Lissi |
|
|||
|
|||
[QUOTE=Lissi;383968]Jag går varje år på " underredsbehandling" och nu och då får lite rost skrapas bort. Då blir man lite skakig.Snart dags igen för besiktning.. Lika oroligt var gång.
Lissi[/QUOT Hahaha! vad rolig du är Lissi!!! (trots det allvarsamma också i att skrapa underredet). |
|
||||
|
||||
Hörni, utan humor stannar allting av. Själv har jag idag köpt mig två väldigt vackra -och dyra- huvuddukar och lite eyeliner och annat smått och gott. Gubben fick två vinterluvor samtidigt, för han tappar alltid bort sina och tar mina sen. Inte blev jag så mycket vackrare, men lite skillnad gjorde det allt.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Även min kropp har gått många mil, och det känns. Jag har värk i armar, ben och rygg sedan en tid tillbaka. Ränner till doktorer, röntgenapparater och sjukgymnaster varje vecka. Kan bara sitta vid datorn några eller någon timme varje dag. Som om ni tycker att jag är mindre aktiv än tidigare vet ni vad det beror på. |
|
||||
|
||||
Citat:
Hoppas ditt kämpande ger resultat, håller tummarna! Abi |
|
||||
|
||||
Hoppas att du kan få hjälp och finna lindring på dina besvär Janne. En liten tröst och förhoppning är kanske den tekniska utvecklingen som vi haft inom IT. Det finns ju idag ganska mycket innovationer som ersätter det gamla sättet att jobba i IT-ålderns ungdom. Sådant som gör att vi kan använda fingrar, händer, armar mm på många olika sätt och variera arbetsställningarna.
Förstår att du säkert provat allt sådant som nu finns tillgängligt, men hoppas att snabb utveckling med nya smarta grejer kan komma att hjälpa dig framöver. Håller tummarna för dig Janne! Masse |
|
||||
|
||||
Tack!
Tack! |
|
|