![]() |
|
||||
|
||||
![]()
längtan att få ställa ner min väska och sparka av mig skorna,öppna altan dörrarna åt båda sidor och känna fläkten av kreta luft strömma runt mig i min lägenhet.byta kläder och gå ner till stranden och bada mina trötta fötter i vågorna,sträcka ut mina armar mot solen och låta mig helas till kropp och själ och sen njuta av de veckor jag har framför mig,varenda minut,varenda sekund.....
myssa..... |
|
||||
|
||||
![]()
Att sätta sig på flyget , färdas igenom Europa och sedan komma fram är en härlig känsla bara det, men när man ska gå ur flyget och känner den varma blåsten mot sig och sedan hämtas man av en buss och får förmodligen stå upp, vilket inte gör ett dugg!!!Det känner jag dagligen en längtan till, eftersom då vet man att hela semestern står inför ens fötter.
Och som Myssa säger:"längtan att få ställa ner min väska och sparka av mig skorna,öppna altan dörrarna åt båda sidor och känna fläkten av kreta luft strömma runt mig i min lägenhet" Är inte en känsla och en längtan jag någonsin kommer kunna beskriva..... Martinifk som längtar enormt till Kreta ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åhh,längtar efter att få sätta ner fötterna i Medelhavet,och som Martin sa känna den varma fuktiga luften när man kliver av planet.Och Arne och Birgitta,om det blir som vi tänkt oss är vi också i Rethymnon den 27:e maj.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I fjol var han nästan två när vi åkte... och fortsatte charma alla. Och dessutom blev dom väldigt förtjusta i hans namn (Johnny) som dom raskt gjorde om till Jannis. HAn gjorde också stor succe när han var tokig i oliver, vräkte i sig moussaka och slukade soutsokakian. Nästa resa är han alltså snart tre, och det ska bli spännande och se hur han och grekerna kommer överens denna gång! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Känslan när jag kliver ut ur planet - oavsett var i Grekland - är oslagbar! De första stegen, dieselångorna, hettan, röran..... veta att nu är det bara lata, härliga dagar framför mig då jag ska njuta av sol, värme, god mat, bada i havet. Lägga ALLT hemma på "hyllan" och bara njuta! Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Min längtan är snart över, om 16 dagar är jag ju där!!! Men, jag längtar efter att stiga upp tidigt på morgonen öppna dörren till verandan och gå ut och sätta mig där med en kopp nykokt grekisk kaffe och bara njuta över utsikten och näktergalens sång, känna dofterna av alla vackra vårblommor och örter. Sedan efter att alla morgonsysslor är gjorda, gå ner till byns café och sammanträffa med släkt och vänner och bara sitta där och njuta av samvaron. Efter en måltid blir det en stunds siesta på verandan med en bra bok, och kanske en liten tupplur med de 2 katterna brevid. När så eftermiddagsvilan är avslutad, blir det en tur upp i bergen för att plocka maskrosblad, spenat och andra bladgrönsaker att göra en härlig god hortásallad på och kanske också en paj. Sedan på kvällen när det mörknat ute och himlen täckts av stjärnor, blir det en tur ner till caféet igen för en kvällsdrink och trevliga samtal med vännerna.
Det bästa med allt är att vi sällan använder någon klocka, utan solen och känslan styr över våra liv. Yvonne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Yvonne: Det där var riktigt vackert skrivet! Det märks att du längtar och man förstår verkligen varför ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Yvonne |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vet inte om jag ska till Grekland i år. Men jag längtar efter att stiga ur planet på en liten flygplats någonstans i övärlden, känna hur värmen slår emot ansiktet... att sedan vänta på väskorna, och känna en otroliga förväntan jag alltid känner när väskorna kommit och det är dags att åter uppleva Grekland... första doppet, första promenaden längs stranden, första tavernaletningen, första middagen, första promenaden till bageriet på morgonen... första minimarketinhandlingen, första sightseeingen på det nya stället...
...och för all del: andra, tredje, fjärde, femte.... osv. middagen, tavernaletningen, frukostinhandlandet..... Gu va jag vill åka till Grekland =) |
|
|||
|
|||
![]()
..längtar som så många andra till att "BARA VARA"
![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Jag längtar till som flera av er andra skrivit, att bara vara!
En solig dag som denna gör att Greklandsvibbarna vaknar ännu mera, bara 91 dagar kvar. Under 17 dagar så kopplar jag bort allt som rör vardagen hemma (även mobilen!) och bara är med familjen. Längtar just nu mest efter första doppet och att få sträcka ut i "det stora blå", se ner i det kristallklara vattnet o bara njuta! Maken hojtar att jag inte får glömma den första kalla Mythosen i det kalla glaset. Det blir alldeles immigt och rinner ner på pappersduken. Då är det semester! Kicki |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har en innerlig längtan till Kreta. Att få återse våra vänner på sydkusten, att känna dofterna, höra pinglandet från fårens skällor, äta Marias mat som maken Kosta serverar, se solen glittra i havets krusning.........
Att besöka platser som vi ännu ej besökt, att träffa alla dessa vänliga människor som är så hjälpsamma......... Det finns hur mycket som helst att läängta till ![]() ![]() ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dessutom längtar jag till första måltiden/Amsteln när landningen, transporten till hamnen är avklarad och båtbiljetter inköpta. En helt underbar känsla av förväntan! /Abi http://www.kalimera.nu/grekland/till/juni/stor/ab.html |
|
||||
|
||||
![]()
http://www.kalimera.nu/grekland/till...tor/lotta.html
Håller med Er alla föregående talare. Det finns så mycket att längta till. Jag och Moa min dotter på 7 år längtar mest i familjen. Hon vari på Samos förra året och tyckte mycket om det. Så hon vet vad som väntar. God mat, bada och vara med familjen. Det är härligt. Känslan på flygplatsen, förväntan, fjärilar i magen och LÄNGTAN!! ![]() Undra vad Maja (1 år och 6 mån) kommer att tycka? Lotta ![]() Senast redigerad av Lotta E den 2006-03-20 klockan 13:20. |
|
||||
|
||||
![]()
Först sitter vi i en trång buss från hemorten till flygplatsen. Sedan sitter vi i ett trångt plan. Därefter sitter vi i en trång taxi. Men SEDAN! När vi har lämpat av bagaget på rummet (trångt) och vandrat ner till första bästa taverna. När vi sitter där i det sammetsmjuka mörkret och sippar på en iskall retsina och lyssnar på katter, fåglar och greker. Och känner doften av örter (i bästa fall) eller avgaser (i vanliga fall). Då, banne mig, är minnet av den svenska vintern avlägset och pirret i magen på vad som ska hända de närmaste veckorna är högst påtagligt. Det där pirret är så välkommet, så välkommet.
Bluesea |
|
||||
|
||||
![]()
Jag längtar efter att sitta på en mysig taverna med god mat i magen och en sval drink i handen och titta ut över havet och solnedgången första kvällen på resan. Att veta att vi har två underbara veckor fulla av sol, semester och... ja, helt enkelt Grekland, framför oss!
|
|
||||
|
||||
![]()
Att ta sitt pick o pack och brassestol, ner till Kamari beach. Lägga sej där och bara koppla av och njuta och ta några dopp i havet
![]() På kvällen att sitta på balkongen, med tänd ljuslykta och ta någon drink ![]() 34 dagar kvar ![]() Barbro |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Var det någon som sade brassestol. Jag visste väl att det fanns förnuftiga människor där ute. Babsan! Du och jag borde träffas och prata om brassestolar någon gång. /pawik |
![]() |
|
|