![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Det verkar vara ett mycket bra val av semester resa i år. Tack för alla tippsen och annat. Nu är det bara att vänta på våren och sommaren.
Jobbar hela påsken men vad gör det i diset och dimman. Glad Påsk på er alla. Seaside |
|
|||
|
|||
![]()
Ja jag längtar tillbaka till underbara Lesbos med de fina människorna, den goda och mycket prisvärda maten men även en inblick i verkligheten vi är förskonade ifrån. Menar då flyktingarna. Jag har blivit en helare människa inuti på något underlig sätt. Och om man får tipsa så gör jag det igen - ta en tur till anaxos på dagen. Härlig strand med smäktande musik vid strandkanten och oerhört god mat. Hoppas ni får samma badtemp vi hade i slutet på augusti. Aldrig under 25,5 grader och flera dagar med 27! Ha en underbar resa
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så vill jag passa på att välkomna alla Lesvosresenärer till Sigri också. Det är en "long and winding road" innan man kommer till vägens ände. Men som byns slogan antyder: "It´s worth reaching the end". Vi är "hemma" från förtsta juni till mitten av juli. Hälsa gärna på när ni kommer förbi.
Mikael & Joanna |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
...är ni i Abbekås i sommar?? Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, när vi kommit tillbaka från Sigri, i mitten av juli, blir det kanske en utställning på Galleri Abbekås. Vi har precis genomlidit ännu en Konstrunda under påsk, så planerna för augustiutställningen är ännu lite vaga.
Men vi samlade i vart fall in en hel del pengar till "Culture Club" i Sigri. Det är inte bara flyktingarna som har det svårt i dessa tider, utan även de destinationer på Lesvos som ligger långt bortom flyktingstråket och bara ser en döende turistindustri. |
![]() |
|
|