|
||||
|
||||
Förboka båtbiljett?
Kommer att åka Loutro -> Ag Roumeli -> Paleochora i sommar. Någon som vet om man behöver förboka båtbiljetter mitt i högsäsong? Eller går det ens?
Ag Roumeli -> Pale går ju bara en gg om dan och det kommer ju en hel vandrare dit, som ska vidare med båt. Fast de kanske tar sig till Sfakia i stället? /Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: Förboka båtbiljett?
Vi har aldrig förbokat färjebiljetter, men vi har ju aldrig åkt i högsäsong,,, Vet ej ens om det går att förboka på Samaria eller Daskalogiannis.
Man köper biljetter i små kurer nära hamnen i Sfakia och Loutro. Agia Roumeli har också en kur en bit från hamnen. Dessa kurer är öppna vid färjans ankomst och avgång ungefär. Man kan då köpa för morgondagens tur. Vandrarna från Samariaravinen kommer till Agia Roumeli och stannar där ett par timmar. Sen återvänder lugnet i byn. Har aldrig sett att dom åker med färja till Paleochora. Dom har bussar som väntar på dom i Sfakia. För att ta sig hem till norra Kreta. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Här anlöper massorna som har gått Samariaravinen. Alla tar nog färjan från Roumeli till Sfakia där det står ett stort antal bussar som väntar på dom När Samariavandrarna har lämnat Roumeli råder det totala lugnet. Havet vid Loutro är så underbart vackert! Bilder från Paleochora har vi redan levererat i hundratals. Ni kommer inte att ångra er med denna semestertur! Birgitta |
|
||||
|
||||
Tack för infon, Birgitta! Då känner jag mig lugnare
/Netwolf |
|
|