Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-03-18, 14:05
Sofie Sofie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 4
Standard Vart ska vi åka?

Vi vill ha fina stränder, turkost vatten, många mysiga restauranger, spännande utflykter och gärna lite rolig shopping...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-03-18, 14:54
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Vart ska vi åka?

Grekland



Mer allvarligt: snäva in din fråga om du kan. När du formulerar dig så brett kommer alla bara att svara med sin favoritö och då kan du ändå inte dra några större slutsatser.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-03-18, 16:15
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 200
Standard Sv: Vart ska vi åka?

Jag tänker vara krassare än Inkfish: Köp dagens Aftonbladet med bilaga! Där skriver Janne om en massa grekiska öar, det är bara att läsa och jämföra, och sedan välja den som verkar passa er allra bäst.

Karin
får man göra reklam på det här viset, Ink????
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-03-18, 17:17
Sofie Sofie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 4
Standard Sv: Vart ska vi åka?

Ska försöka snäva in frågan lite då. Vi har kikat på lite olika resmål. De som varit mest aktuella är väl Rhodos, Zakyntos och Korfu, men sen fick vi även tips om Parga och Skiathos. Vi vill till ett resmål som känns mysigt och romantiskt, men vi vill inte att det ska bli för lugnt. Själv har jag varit i Platanias och Agia Marina på Kreta, men det kändes lite för lugnt. Gjorde utflykter till Chania som jag tyckte var en mysig stad. Förra året var vi i Side Turkiet och där var verkligen jättemysigt. En liten ort, men man hade ändå större städer som man kunde göra dagsutflykter till om man tröttnade på att ligga på stranden. Kände dock att jag saknade den grekiska kulturen och maten! Har även varit i Ayia Napa, men det kändes alldeles för turistigt. Vi vill gärna bo nära en fin vit sandstrand, men har också tänkt hyra vespa och åka omkring lite. Så vi kan ju tänka oss att bo på ett mindre ställe, bara det finns något större man kan åka in till om kvällarna i så fall. Så, nu hoppas jag att jag gett er lite mer kött på benen inför lite tipsande!

Har köpt bilagan, men n finns det ju bara ännu mer att välja på.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-03-18, 19:01
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Vart ska vi åka?

Så vi kan ju tänka oss att bo på ett mindre ställe, bara det finns något större man kan åka in till om kvällarna i så fall. Så, nu hoppas jag att jag gett er lite mer kött på benen inför lite tipsande!

Har köpt bilagan, men n finns det ju bara ännu mer att välja på.[/QUOTE]



Hej !


Som jag ser det skall Ni åka till Naxos. Där ska Ni bo i Agia Anna eller Agia Prokopios !

På Naxos finns det mesta Ni efterfrågar! Vita stränder...nja inte vita, men gyllengula. Turkos vatten yes!!!

För inte tala om solnedgångarna.....dom är helt underbara !

Buss in till Chora varje halvtimme.(ca:6km) Där finns mysiga gränder + shoppingmöjlighet.

/Tom
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-03-18, 23:16
Jayo Jayo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Skiathos
Inlägg: 73
Standard Re: Vart ska vi åka?

Ni bör åka till Skiathos! Bättre stränder hittar ni knappast i Medelhavet (ni har över sextio stränder att välja mellan). Och reser ni i juli eller augusti så finns det mycket hålligång fram åt fyra på morgonen inne i Skiathos stad. Och vill ni bo lugnt så kan ni göra det nära stranden på flera håll ute på ön. Åk till Skiathos! Ni blir nöjda!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-03-18, 23:39
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Vart ska vi åka?

Mysigt och litet,Samos.(säger jag som längtar till Kreta)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT