|
|||
|
|||
Problemfritt att köra bil ner 2016?
Nån som vet hur det är att köra bil ner?
Brukar köra österrike-slovenien-kroatien-serbien-FYROM. Problem vid tullar? |
|
||||
|
||||
Sv: Problemfritt att köra bil ner 2016?
Min son körde hit i höstas och hade inga problem då. Kan tänka mig förseningar och liknande på grund av den otroliga flyktingsituationen, om det inte genom trolleri löser sig!
|
|
|||
|
|||
Förra året på väg hem till Sverige satt vi i bilkö 4.5 timmar mellan Serbien och Kroatien. 40 grader i skuggan och 4 barn i bilen. Ingen höjdare direkt. Tur att bilen var nytankad och ac:n fungerade...
|
|
|||
|
|||
När vi körde hem från vinterns skidsemester i Alperna var det långa, ja vansinnigt långa, köer vid gränskontrollen mellan Österrike och Tyskland - klockan fem på morgonen...
Det gick smidigare, trots gränskontroller, i såväl Danmark (körde av färjan i Rödby och ett begränsat antal bilar får ju plats på färjan) och vid Öresundsbrons svenska fäste, som var det enda ställe där vi behövde visa passen. Hoppas det går bra för er! |
|
|||
|
|||
Vi Körde över vid Wanghausen häromveckan, tog inte fem minuter att vänta där, motorvägen hade tagit 1.15 tim enligt radion, går generelt fortare vid mindre övergångarna enligt mina bekanta som bor i Salzbburgområdet, lyssna på Ö3 i Österike så får man aktuella köer och kan ev välja annan rutt (kräver iofs man kan lite tyska och har en bra karta / gps)
|
|
|||
|
|||
Intressant!
Tack för svar! Kör numera alltid med GPS (även om det inte är några problem att hitta). |
|
|