|
||||
|
||||
Dagsutflykt Kreta-Santorini
Hej!
Börjar smått planera vår sommarresa till Kreta. Funderar på vilka utflykter vi skulle kunna göra i år - vi har varit på Kreta ett tiotal gånger, så ön är ingen nyhet för oss direkt och vi har sett väldigt mycket av ön, även om det förstås finns mycket kvar att se. Har någon här på forumet erfarenhet av att göra en dagsutflykt från Kreta till Santorini? Hinner man se något på ön, eller spenderar man bara tid på havet? Vad tyckte ni? /Outi |
|
||||
|
||||
Sv: Dagsutflykt Kreta-Santorini
Ja, för tio år sedan for vi en tur till Santorini från Heraklion. Dyr tur, men det fungerade.
Arne och Birgitta |
|
||||
|
||||
Vi tog en övernattning och det funkade fint för oss.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Hade personligen aldrig betalt så mycket själv för denna utflykt (fick den som kompensation för en lite förtretlig händelse och fick då fritt välja en utflykt av researrangören) men har man aldrig varit på Santorini kanske det ändå kan vara värt det . Simetra Senast redigerad av simetra den 2016-04-10 klockan 07:48. |
|
|||
|
|||
Citat:
Våga |
|
||||
|
||||
Citat:
/Outi |
|
||||
|
||||
Kanske Outi redan från början hade kunnat precisera sig av vad det var för dagsutflykt denne menade, så slapp det ju bli en massa ovidkommande inlägg
|
|
||||
|
||||
Jeg tok katamaran fra Heraklion til Santorini for to år siden.... Mener turen da kostet 65 euro en vei. Tok et par timer. Båten går tidlig om morningen....8-9 tiden. Jeg hadde ville lagt til en overnatting....en kveld i Oia med en god middag og solnedgangen er aldri feil... Er man der for kort vil kanskje turen virke masete da dere vil ankomme omtrent når cruisebåtene kommer inn og Fira kan oppleves kaotisk om man har dårlig tid, vil se mye og ikke har helt koll.... En spasertur oppover langs calderaen fra Fira på dagtid er jo fantastisk, synes jeg..spesielt om man er glad i å fotografere. Ta en rast på en taverna lenger opp hvor det ikke er så mye folk.
Selv reiste jeg bare en veg. Hadde fått en kjempebillig flystol-bilett til Heraklion og skulle videre til Paros. Siden jeg ikke hadde vært i Heraklion så syntes jeg det var spennende å få med meg en natt der også... Senast redigerad av Ia den 2016-04-11 klockan 21:47. |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag är tacksam över att ni på forumet delar med er av er kunskap och är engagerade. /Outi Senast redigerad av Outi den 2016-04-11 klockan 22:48. |
|
|||
|
|||
Outii ; tok organisert tur fra Kreta til Santorini for mange år siden. Sammen med en tenåringsdatter. Det v a r dyrt, men absolutt verdt pengene. Nettopp det at turen var 'charter'- typ, gjorde at vi opplevde masse på en enda dag. Mer enn vi hadde klart å få til selv ( eller hadde orket å tenke ut ). Blant annet omvisning på Akrotiri (?), fantastisk Innseilingen til Santorini var intet mindre enn en mektig opplevelse. Og returen via taubanen ikke fullt så mektig ( for meg), datteren derimot elsket 'nedturen''før vi ble bragt i båt ut til en stor ferge.
|
|
|