|
||||
|
||||
Bildgåta 4379 - Kato Lakkos på Karpathos
Var är vi nu, och vad står det på stenen där jag satt dit ett frågetecken?
|
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4378
Karpathos? " Please use"
|
|
||||
|
||||
Rätt ö!
Men texten stämde inte, och var på ön är vi? |
|
||||
|
||||
Jabbi!!
Tror det är vid Amopi. Men texten.. Tänker mig att den hör ihop med pilen på nåt sätt..hmm..Mainroad, kanske.. |
|
||||
|
||||
Karpathos och nära Kyra Panagia Detta kanske är utflykt med "Sofia" båten Jag har själv har åkt med "Yannis båt" och dom åker ju ung. på samma ställen och matplatsen sen nästan likadan ut
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Når man reiser med "Sofia" er det et ekstra stopp på turen, på den smale, men fine stranda "Vasilis Paradise" Jeg vet ikke hvilken tekst vi skal fram til, men... - mener å huske at det et sted der sto " Toilet" ved siden av en pil som pekte rett mot havet - men jeg tror ikke det er rett svar ... |
|
||||
|
||||
Kato Lakkos.
Men jag har inte det minsta minne av vad det stod skrivet, trots att "baren" inte var öppen vid besöket. /eson |
|
||||
|
||||
Det är vid "Vasilis paradise"... Satt där i augusti och blev serverad mat vid denna utetaverna. Det är bara båten "Sofia my love" som kör hit och kaptenen heter Vasilis Funderar på om det helt enkelt stod "taverna" på stenen?
// Malin |
|
||||
|
||||
Citat:
När jag var där i somras fanns en skylt där det stod: Toilet! Women in the bottle and men in the sea // Malin |
|
||||||
|
||||||
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Så vi är vid Kato Lakkos, och stranden som kallas Vasilis paradise, och båten som kom hit (vi gick ner) var "Yannis Love Boat". Då är det bara texten kvar, som består av fem ord. Senast redigerad av Kalimera den 2016-04-14 klockan 08:59. |
|
|||
|
|||
This place is airconditioned taverna
|
|
||||
|
||||