Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-16, 18:08
Jimmya85 Jimmya85 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Zakynthos Laganas,Tacksam för hjälp

Hej alla. Detta är första gången på detta forumet för mig.
Tänkte kolla om ni skulle kunna hjälpa mig med vår resa. Vi är 4 stycken som är ute efter en riktig festresa. Vi har varit i Agia Napa 2003, och Sunny beach 2004,2005 eftersom vi alltid åker en gång per år och festar, och en gång avslappningssemester. Denna gången tänkte vi testa något nytt som håller samma standard/röjj och tänkte oss Grekland. Vi kollade först på Kos, men eftersom de svenska charterbolagen (Ving, Always och Fritidsresor) dragit in sina resor dit och börjat satsa på familjer istället blev det till besvikelse ganska snabbt bortvalt. Nu har vi kollat lite på Ios, och Laganas. Vi vill verkligen inte lägga ut så mycket pengar på något som sedan blir en besvikelse. Är övertygad om både landskapet, och grekland ihuvudtaget slår Bulgarien med hästlängder. Men min fråga är: Håller något av dessa samma mått som Sunny Beach i festväg? Eftersom det bara går typ 1 flyg i veckan med Apollo dit jämfört med runt 10 till sunny beach med charterbolag så känns det som det inte är lika bra för vi vill ju ha mycket folk och ös. Verkligen tacksam för seriösa/långa svar av er som helst varit på både ställerna, eller alla 3 jag nämnt eftersom vi ska boka snarast.
Mvh
Svara med citat
Gammal 2006-03-21, 15:27
stenake stenake är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Zakynthos Laganas,Tacksam för hjälp

Det var några år sen vi var i Laganas, och anledningen till att vi gamla stötar INTE åker dit igen är p.g.a. det ungdomsröj som förekom. Laganas har en fin strand och hade, då iallafall, diverse aktiviteter som paragliding efter båt, surfing mm. Sen har man en egentligen ganska trist gata med barer, diskos o.dyl. Gillar man det "genuina" Grekland skall man definitivt inte åka hit för allt är bara uppbyggt för turismen, men är det bara party som gäller föreställer jag mig att det är rätt OK.
Sten-Åke
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:32.