|
||||
|
||||
Lissie-väder...
Du Lissi, var det nödvändigt att lämna efter sig en massa regn?
Men jag skojar, vi är jätteglada för de två dagarna med stillsamt regn, så effektivt vad gäller bevattning av våra stackars trädgårdar. Det är tiden som är ovanlig: i maj borde det mesta av nederbörden redan ha kommit ner. De porösa bergen sörplar i sig varenda droppe. Bara nere i stan , där asfalt och bebyggelse hindrar vattnets naturliga väg, blir det lokala översvämningar, lika förvånande varje gång... Så det får gärna regna på, turisterna får tycka vad de vill. |
|
||||
|
||||
Sv: Lissie-väder...
Citat:
Men, precis som i ni behöver regn, behöver vi regn. Det råder vattenbrist i delar av Sverige, bland annat på Öland där de har varit tvungna att köra vatten med tankbilar över bron. |
|
|||
|
|||
Ja, himmel Tänk att ha fått ett väder uppkallat efter sig! , inte dåligt! Jag sitter på tåget I Alvesta nu...och det regnar haha!
Nu ska jag hem och jobba lite, tvätta och packa om...och regnjackan packar jag ner till Kreta 3 juni...tro inget annat Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi åker dit dan innan dig och har alltid haft bra väder... Ska försöka göra en deal med solen att vara på plats heeela veckan /Kerstin |
|
|||
|
|||
Citat:
Ja, jag förstår inte vad detta beror på med vädret, men nog ÄR det väl all klimatförstöring mer än att jag åker till Grekland som påverkar vill jag ju tro.. Men ni ska veta att ansvaret blir tungt på mina axlar!! Nu är det ju faktiskt så att jag ju VILL ha fint väder i Grekland, dock inte skållhett och bara sol utan gärna lite småmulet växlat med sol.Vi ligger ju aldrig många minuter på stranden.. Men jag bryter inte alls ihop av lite regn om det inte är både KALLT och regn. Att jag ofta har växlande väder beror ju annars sannolikt att jag oftast åker tidig vår eller senare på hösten Men som sagt , ni som absolut inte vågar vara i Grekland när vi är där ska alltså inte vara varken 3-10 juni eller 17 sept -19 oktober. (Däremellan ska vi till Düsseldorf och Mallorca och Normandiekusten, men det stör kanske inte er så mycket vädermässigt ) ...och här i Kalmar är det heldagsren och 5(!) grader !! Lissi |
|
||||
|
||||
Och vi fick solen tillbaka efter några dagars väldigt välkommet regn.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|