|
||||
|
||||
Hyrbil Chania-området
Hej!
Under vår vistelse på Kreta funderar vi på att hyra bil och jag letade därför efter trådar i det ämnet här på forumet, men ser att de är rätt gamla. Jag känner naturligtvis till Avis, Europcar, Sixt osv, men tänkte att det kanske finns billigare alternativ. Billigare, men inte sämre :-) Någon som har tips? Vi kommer att bo i Agii Apostoli. /Outi |
|
||||
|
||||
Sv: Hyrbil Chania-området
Har inga tips egentligen. Vi hyr nästan alltid på AVIS. En gång hyrde vi på ett ställe som låg (ligger) på Odos Halodon i Chania: billigt, men kass bil visade det sig.
|
|
|||
|
|||
Jag har hyrt på många olika ställen men nu de senaste gångerna (i februari och i april) på autoclub-rentals. De står och väntar i ankomsthallen (med en skylt med ens namn på) när man kommer och det hela går mycket smidigt! Ingen lång kö som det kan vara hos de andra som har uthyrning vid flygplatsen. Mycket smidiga att ha att göra med och svarar snabbt på mail! Bilarna har varit mycket bra, har hyrt 2 olika personbilar och en större 9-sitsig.
|
|
||||
|
||||
Vi tittar alltid på vilka försäkringar som gäller OCH fota bilen innan och efter!! Annars brukar vi alltid dila lite åxå förståss
|
|
||||
|
||||
Samma här!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det är detta med försäkringar som gör det lite komplicerat att jämföra olika alternativ. Det brukar inte vara helt klart förrän man är på plats vad som egentligen ingår, och de flesta brukar alltid försöka sälja på mer på plats. Försäkring för stöld, bilruta och däck vill företagen ofta försöka sälja separat. Att bilen är underhållen löpande är en viktig faktor, men den är lite svårare att kolla upp. Men det har bara hänt oss en gång att vi inte kom iväg med bilen under en resa, då var batteriet urladdat. Har nu kollat upp Autocar rentals, Avis och några andra. En djungel, men ska nog komma fram till något snart... Hotellet vi ska bo på också erbjudit sig att hjälpa oss med hyrbil, få se vad det är de förslår och till vilka priser, misstänker att de också vill ha en slant för besväret som mellanhand. /Outi |
|
||||
|
||||
Nu hyr vi inte bil i Grekland längre.
Men jag har den erfarenheten att hotell/studioägare är väldigt seriösa mot sina gäster. Dom har säkert fått en bra deal med biluthyraren och inga överpriser. Birgitta. |
|
|