|
||||
|
||||
Notos, Palechora
Fick ett mail från Notos Car Rental i Paleochora. De accepterar ENDAST cash. Känns inte seriöst, då vår bilförsäkring ingår via kreditkortet.
Tänk på det, ni som bokar bil hos dem. En krock kan kosta skjortan! /Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: Notos, Palechora
Det var länge sedan jag hyrde bil eller moped där det inte gick att betala med kort.
|
|
||||
|
||||
Det var nåt nytt! Har hyrt av dem flera gånger, har aldrig varit några problem, snarare tvärtom, mycket hjälpsamma och seriösa. Betalningen har alltid funkat smidigt. Tråkigt om det blivit en försämring
|
|
||||
|
||||
Merkelig
Jeg trodde man kun fikk betale med kort jeg..., ikke kontanter, fordi kortet er en sikkerhet for utleier! |
|
||||
|
||||
Så här skriver dom:
All prices are CASH prices (no credit cards!) and include the following |
|
||||
|
||||
Vi hyrde moppe ett par dagar hos Notos i Paleochora i höstas. Det betalade vi kontant, men som ytterligare säkerhet drogs mitt kort i en manuell kortdragare. Detta revs när vi lämnade tillbaka moppen.
/Thoper |
|
||||
|
||||
Citat:
- dvs han sikrer seg selv ved at man drar kortet!!! - mens kunder, som har forsikring kun om de betaler med kortet, må betale ekstra forsikring hos Notos for å unngå å betale egenandel! ( på feks 700 euro, om man er uheldig....) Vi hadde planer om å leie av Notos i høst, men de hadde stengt noen dager, så vi droppet det. Vi har dekning av egenandel ved billeie/skade knyttet til reiseforsikringen, så vi kunne jo betale kontant. - dessverre har vi hatt dårlig erfaring med det andre bilutleiefirma i Pal..., men kanskje andre har god erfaring? |
|
|