Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-05-27, 14:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: En halvdag i Kalamata

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Lustigt att du nämner det. Precis så tyckte min väninna som var med till Kardamilli nu i maj, också. Och jag håller med henne. Hon ville ha möjlighet att kunna ta promenader och visst kan man ta promenader men då blir det tveklöst uppåt i bergen. Jag tror så här: Kardamilli är perfekt om man bara vill vila upp sig (vilket jag verkligen behövde denna gång). Men det är lätt att bli rastlös där. Sen har ju jag många vänner där eller folk jag känner ytligt och då får ju byn en annan innebörd. Men i stort håller jag med dig. Kardamilli är egentligen lite för litet för att vara det enda stället man åker till. Jag gillar, precis som du, blandningen av olika resmål. Allt fyller sin funktion vid sin tid.

Lissi - som just håller på att göra ett "vandringsfotoinlägg från en av vandringarna i Kardamili.
Svara med citat
Gammal 2016-05-27, 21:43
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg

Lissi - som just håller på att göra ett "vandringsfotoinlägg från en av vandringarna i Kardamili.
Gleder meg
Svara med citat
Gammal 2016-05-27, 22:13
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Mente jeg hadde kommentert her...men
- ikke for sent det

Ingen tvil om at man kan ha det veldig bra i Kalamata og, veldig fine bilder, Lissi

Men med de gode alternativene som finnes på Mani og i Messinia, så tror jeg ikke v i velger å feriere i Kalamata framover likevel.....

Vi h a r "spandert" "ettermiddag/kveld og overnatting" i Kalamata e n gang, det var i 2010 - hadde det bra, spiste god mat og var oppe på borgen

- ellers har Kalamata kun vært kort transfer mellom bussene for oss!

Da vi skulle hente leiebil i ferien nå, gikk vi fra busstasjonen og ned (nesten) til havna, det var en trivelig og fin strekning - strandpromenaden og stranda er jo fin og!

Og, da vi leverte bilen, etter Koroni/før Nafplio, ble det samme området igjen, passet godt å spise lunsj fhv nær busstasjonen for lettere å "beregne" tiden!

- vi fant en kjempebra tavarna, mener den het "Perasma"!

Den jeg hadde funnet på Tripadviser, rangert som nr 1 av alle i Kalamata, var stengt, men vi kunne ikke fått bedre mat enn den vi fikk på Perasma

Med det samme vil jeg si at det var suverent å kunne ta buss direkte fra Kalamata - Nafplio, som vi gjorde, den brukte kun 2 timer
Håper dette studenttilbudet som Admirala tipset om ( takk igjen) fortsetter!

Sist vi reiste, da andre veien, gikk bussen kl 08.30 fra Nafplio via Tripoli, hvor vi ventet "evigheter", måtte bytte buss igjen i Messinia og var i Kalamata kl 13.30 , dvs 5 timer det!!! - og 15 min for sent til å komme med bussen til Kardamili
- neste buss dit skulle gå kl 18... d a måtte det bli taxi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:27.