|
|||
|
|||
Mallorca...26 år sen sist.
Så sitter vi på Kalmar-Öland Airport och väntar på boarding till Mallorca och Cala D'Or, en by vi aldrig varit i. Förra gången med fd make och barnen små var det Palma vid beachen som gällde med många utflykter på västra och norra sidan. Alla"måsten" gjordes då. Maken nu, var på Mallorca sist 1975 och härjade...Nu är det promenader, bad och ett par besök till Palma med buss som gäller. Bara vila inget annat...efter så många dagar med 25-27 grader här hemma och strålande sol så öppnade sig himlen med störtregn på väg till bussen. Likt blöta katter kom vi hit...Nu ska vi enligt prognos inte se ett moln på en vecka och det ska vara mellan 30-37 grader varmt ( puh)...men jag undrar: Har inte Spanien Lissiväder??
Lissi |
|
||||
|
||||
Sv: Mallorca...26 år sen sist.
|
|
||||
|
||||
Cala D'or besökte jag 97. Trevlig liten ort, med flera trevliga restauranger. Stränderna är fina, men otroligt smala, så det känns lite mysko.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
Trevlig resa! Masse |
|
|||
|
|||
Det stämmer nog. Det är tokvarmt! " 32 grader kl 19..Horhusfläkten" på rummet gör dock nytta inomhus när vi är "hemma" AC finns ej.
Fortsätter värmen hela tiden kommer jag att längta efter en uppfriskande skur. Flera fina små badvikar har vi badat I idag, men bara hållit oss på skuggsidan när vi promenerat..dryga milen trots värme... I morgon tar vi buss till lilla Cala Figuera. Sen väntar Palma också en dag. Lissi Senast redigerad av Lissi den 2016-07-27 klockan 19:07. |
|
|