![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Sjöborren! Jag tar mig friheten att hoppa in här i din tråd för ett ögonblick. Vill tacka er alla för glada tillrop och välgångsönskningar. Det är ett speciellt forum vi har här på Kalimera. Det är väldigt få av er som jag träffat IRL, men det känns som att jag känner så många av er, och jag känner mycket av er omtanke och ert engagemang.
Birgit och jag är så klart väldigt glada att det nu lyckades och att vi kom iväg. Lissi: När du häromdagen skrev något om att "Det känns som att ni är på väg. Så härligt". Så svarade jag att ung. "Njae vi är inte på väg, men härligt är det." Och det berodde på att vi då redan sedan några timmar var på plats här nere. Väldigt kul var det att återse Sjöborren med make och överraska dem. Vi har nu haft några sköna dagar här på Leros. Ska försöka återkomma med några rader om vår resa i en egen tråd. Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Ha så trevligt på Leros! Jag är avis, så det räcker...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I morgon åker jag till Masouri och vinkar till Leros!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hoppas att ni trivs, och att ni alla får en fin kväll hos den skallige på söndag. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu får ni ta och njuta riktigt ordentligt för mig också. ![]() ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Roligt att höra rapport från Nikis studio och ägarinnan Maria.
Det är ett av våra absoluta favoritboenden i Grekland och väl värt lite "gratisreklam" på Kalimera. Det är några år sen vi var där nu och då hade Maria det lite i kristiderna. Jag var nästan lite orolig att hon inte skulle orka fortsätta. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi - väntandes på avgång på Kastrup |
|
||||
|
||||
![]()
Där bodde jag och greken i juni.
Hälsa Maria från mig och Alexios, som förresten åt upp all honung själv ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Alala! Hade på känn då vi bokade att jag skulle tycka om Leros- men inte så här mycket. Nu har Tilos fått en konkurrent ...😏
|
|
||||
|
||||
![]()
Det blev en mini-kalimera-träff när sjöborren, Masse, blåtrast och Kari igår kväll träffades på hotell Alinda för att lyssna på Dafni Lemberou. Det blev en trevlig kväll med god mat och dryck, Dafnis sång och spel på dragspel och klarinett - Även gitarristen var en duktig sångare. Och självklart blev det dans.
Jag hälsade från dig Gail och fick till svar - tell him that we love him. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu lämnar vi Leros/Pandeli efter 8 dagar. Boendet på Nikis studios har varit utmärkt! Och Maria är en mycket glad och trevlig värdinna. Och goda grannar har gjort vistelsen än trevligare. Och hela veckan har vi haft Masseväder.
![]() Nu lämnar vi Leros med katamaran som tar oss - via Kos - till Tilos, dit vi anländer i eftermiddag. Vi ses snart igen Leros! Och förhoppningsvis även er kära grannar ... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Masse och Birgit |
|
||||
|
||||
![]()
Vink vink från Kalymnos!
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för Leros, Sjöborren, trevligt att ni också gilade ön.
Ha en bra färd till Tilos! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Tack för rapporter! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det var så TRIVELIG å treffe deg og Masse m/respektive ![]() - og hvilken HERLIG musikk, og stemning, vi opplevde ![]() Kanskje vi sees i Panteli? - tenkte gå dit nå ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |