|
||||
|
||||
Regn! Äntligen!
Som vi har väntat! Prästerna här, med bispen i täten, anordnade särskild mässa för att påverka de högre makterna att skicka hit lite regn. Hela dagen i går och idag var himlen svart åt norr, men solig åt söder. Dom borde nog ha dansat regndans på den där mässan...
Nå. nu regnar det och en ganska svag åska hörs därtill. Jag hann hem från stan i tid. Det skvalar och rinner och brusar från tak och nerför backen. Gott! Det blir nog inte så långvarigt, men varenda droppe är välkommen. Berg och jord sörplar åt sig allt som inte sköljs ner längs asfaltstråken. Dagen efter regn brukar vattnet i bukten vara alldeles brunt. I Aten hade vi två rejäla regnskurar medan jag var där. Kaos uppstod när man inte ens tog sig över gatorna , alla var blöta upp till knäna. Själv blev jag tvungen att gå in på närmsta skoaffär och köpa något vettigt... |
|
||||
|
||||
Sv: Regn! Äntligen!
Citat:
/Eva |
|
|||
|
|||
Här på södra Kreta väntar vi på regn igen och bara småskvättar kommer.
Många präster har varit här i samband med biskopsinstallation, men de glömde visst att åkalla guden! / Jannis |
|
|||
|
|||
.....jag kanske skulle komma
Fast min regnkraft har visst försvunnit.....hade ju busfint väder på båda höstresorna. Lissi |
|
||||
|
||||
Ha ha ha! Den var go! Varför lita på präster och regndans? Bättre att skicka efter Lissi! |
|
|