![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Härligt Monica!!
![]() ![]() /pawik |
|
||||
|
||||
![]()
Så härligt Monica!!
Vi har genomlevt och lever i detta helvete just nu, både mannen o jag!! HUR... kan nån drabbas 3 gånger...jag en gång och mannen 2 gånger.!? Inte roligt alls..men vi planerar framåt. Nåväl...nu har vi väl i oddsen för oss .. Vi ser fråmåt och kämpar! 💪 Jag är frisk nu i alla fall!😊 /Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kajja, nog är det väldigt orättvist, barnsligt uttryckt!
Jag har också haft en del mer djuplodande funderingar ihop med kloka människor i min närhet. Slutsasen blev nästan alltid " acceptera och gå vidare". Tack, alla för välgångsönskningarna! Jag mår jättebra och har fått en ljusgrå persianpälsliknande kalott på skallen, väcker förundran och beundran hos dem som sett mig vithårig som, tja, Christine Lagarde ungefär...än har jag inte vant mig, men jag hittade en stickad mössa i Aten med en liten lapp på "I am over it" så den köpte jag direkt. Från ett kyligt Kalymnos där katterna sitter utanför köksdörren och ser ut som om det är mitt fel att det är kallt. Idag ska jag montera ihop en kojaliknande historia som de kan kura ihop sig i om kylan fortsätter. ( Det står just nu 8+ på min telefon...) |
|
||||
|
||||
![]()
Ta väl hand om dig och dina katter. Och fortsätt bjud på dina betraktelser.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fint att höra att du har det bra Monica P. Och lycka till i fortsättningen också!
Och Kajja, fortsätt kämpa på ni också. / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ett förtydligande: Vi kämpar nu med efterdyningarna och tycker att vi har fått vår beskärda del. Rädslan kommer nog alltid att finnas i bakgrunden. Monica P, det var inte meningen att hoppa in i din tråd, det blev en spontan reaktion bara ![]() Trevlig helg alla! / Kajja ![]() men |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det har gjort stort intryck på mig att möta så många i liknande situation. Även om jag jobbat inom sjukvården sen 1960 kan jag ju inte påstå att jag delat patienternas känslor, det vore omöjligt att jobba om man inte kunde hålla sig någorlunda neutral. Jag har det här året träffat massor av folk som har det betydligt värre än jag, både vad gäller sjukdom och kapacitet att hantera situationen, för att inte tala om ekonomin. Ens närmaste, som varit omtänksamma och underbara på alla vis, blir ju också omskakade när en otrevlig diagnos blir ställd.
|
![]() |
|
|