Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-07, 07:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Charterresor

Jättetråkigt är det att Admirala och Thira lämnar forumet. Det är två röster som verkligen gett mig mycket vad gäller information om Grekland.

Admirala är ju en av dem som verkligen fått i alla fall mig att upptäcka Peloponessos på "riktigt" 2006 , även om jag hade varit i Nafplion redan år 2000. Hon lever ju så mycket i Grekland att hon kunnat ge inblick i det tuffa vardagsliv alla har nu i krisens spår.
Thira är en senare bekantskap , men även hon en eldsjäl och sann greklandsvän.

Det blir tomt, men jag respekterar givetvis deras val att lämna.

Lissi
Gammal 2016-12-07, 08:17
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Men snælla, rara, vilka reaktioner!
Om man bestæller en sista minuten resa, vet man ju sællan var man hamnar, inte ens på vilken ort.
Ofta ær det en chansning dær man valt detta væl vetande att man kanske vill vælja att flytta av olika anledningar, men bara valt resan 'som transport'. Ibland ær sista minuten ett mer førdelaktigt erbjudande æn 'flight only'.
Inte minns jag att Janne sjælv har sagt något om att han ville testa AI eller att det var anledningen till att han valde en sista minuten resa.
Nu ær det ju så, att nær man hamnar på ett større hotell med AI-møjlighet, så INGÅR det absolut inte AI i det boende man får som sista minuten gæst, så vitt jag vet i alla fall. Det måste tillkøpas - och det tror jag kanske inte Janne har gjort nær han nu valde att flytta næsta dag.
Vi har køpt sista minuten resor ibland (men æven snickrat ihop egna resor ett otal gånger). Ibland har vi hamnat på små trevliga stællen och ibland på større och lite finare stællen dær vi bott några nætter eller kanske inte alls, men inte sjutton ska man ha dåligt samvete før att det har passat ens situation att boka en sista minuten resa oavsett VAR man hamnar!
Gammal 2016-12-07, 08:22
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad

Kanske för tidigt, men definitivt inte för sent: Tack Adnirala för alla år av generositet. Tack Thira bl.a. för att du har en ståndpunkt - ansvaret. Tack Janne för ditt stoiska arbete genom alla år.

Ibland går det undan, lugnet före stormen och allt det där.
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:44.