Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-03-01, 20:15
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009
Standard Sv: Men nu då. VÅR!

Även här i Boden har det snöat och snöat,precis som i Luleå❄️❄️❄️
Jag har varit ute i det vita gymmet,först hemma och sen i ett snöskulpturprojekt som startade just idag inne i stan.Vi är ett gäng 60+ och ja vi är även en del 70+ som roar oss en gång i veckan på Havremagasinet,vår länskonsthall,med att få prova på allehanda olika konstformer och nu är snöskulpturer i dagarna tre, tillsammans med många av våra nysvenskar,så roligt👍😍och på lördag blir det vernissage,så varmt välkomna ni som finns i närheten.
Ja än så är det långt till vår innan rönn i blomma står,än så är det vinter..
Monica😍
Svara med citat
Gammal 2017-03-02, 13:16
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Monica, du behöver inte längta till Jämtland! Här är det fortfarande vinter och snön faller nu flera dygn i följd. Vi gläds med vårt barnbarn, som nu som 5-åring tränar på sina längdskidor varje dag. Jag själv har blivit ännu mer övertygad om att för att bo så här långt norrut, ska man ha ett vinterintresse som t.ex. skidåkning. Nu när vi slutat med utförsåkningen, blir längtan till Kreta väldigt stark. Det ordnar vi om tre veckor!
Det som varit bra med vintertiden i Jämtland, har varit den sjukvård jag varit med om här. Jag måste ge beröm för alla undersökningar jag genomgått och tips inför framtiden. Det har lugnare till än på Kreta!
/ Jannis
Svara med citat
Gammal 2017-03-02, 19:31
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Finessen med årstider, enligt mig, är att man hinner längta efter den förändring som kommer, och även väntan har sin lockelse...stegvisa små bevis på att året rullar runt...minnen sen barndomen, olika helger och nystarter, säsongvisa matvanor och fester.

Det hindrar ju inte att man långleds vid perioder av dåligt väder. Vintern är, fortfarande enligt mig, överreklamerad och sällan som man vill ha den, jag menar fem grader kallt och sol och nysnö...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:51.