|
||||
|
||||
Bästa tiden...
Jag kan inte bestämma mig riktigt. Bästa tiden nu eller i sommar eller kanske hösten..?...bara inte vintern, den gör sig bäst på vykort med frost på träden och glada barn i snödrivorna.
Våren i Sverige fyllde mig med vemod, vartenda tecken var ett under. Den dag västanvinden från Trondheim nådde Jämtland rasade snön av taken med dunder och brak...man kunde lotsa smältvattnet nerför vägen genom att hacka bort isskorpan...videkissar...tussilago...lättare klädsel...bort med innanfönstren... Våren här brakar in med annorlunda dunder. Plötsligt är det fullt med blommor, överallt, plötsligt går folk med sandaler, plötsligt kommer turisterna... Bäst att njuta av den milda tiden, för snart klagar vi på värmen som vanligt. Just nu behövs ingen A/C eller fläkt, man blir inte kladdigt svettig, inte törstig heller, man behöver inte leta sig till skuggsidan, man kan äta annat än sallader, bilen är inte som en ugn. Hösten är lika fantastisk som våren i mina ögon. Nej, jag kan inte välja, och det behövs ju inte heller. |
|
|||
|
|||
Sv: Bästa tiden...
Du har rätt. Din bästa tid är nu oavsett om det blommar i naturen men är svalt på natten, eller är stekhett både dag och natt men med torkade örter under träden, eller om höstsolen fortfarande värmer så oliverna mognar, eller om värmen är tillräcklig så att inte nätterna är fuktiga och kalla. Det gäller att uppskatta nuet, för det finns bara så länge vi är med i livets karusell.
Det går att leva även i Jämtland, men inte jämt..... tycker / Jannis |
|
||||
|
||||
Citat:
vem minns den snö som kanske föll i fjol? Vår bästa tid är nu, vem vet om morgonda'n har sol, har sol, har sol? Håll fast en kort sekund och lev och älska nu så märker du det blir en härlig stund, Därför vår bästa tid är nu, är nu, är nu! |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Kloka ord från många. Det gäller att att tillvara på tiden. En dag är det för sent...
|
|
|||
|
|||
Ja,nog ska man leva när man kan!
Pia |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag är sååå tacksam för allt och alla jag har omkring mig! Var rädda om varandra! / Kajja 😭💙💜💛💚 |
|
|||
|
|||
När jag tittar vilken tid jag skrev så hade jag ingen aning om vad som hänt i Stockholm.
Fy så hemskt och tragiskt! Jag hoppas alla Stockholms kalimeror kommit hem och mår bra! Pia |
|
||||
|
||||
Ja, det var verkligen en otrevlig händelse. Jag har så många släktingar och vänner i Stockholm som nu hör av sig vartefter de kan, några går hem från stan till fots, andra får vänta tills det blir normalt igen- om det nu blir normalt igen...
|
|
||||
|
||||
Min bästa tid? Ja det är förvisso nu!!!! Som någon klok man eller kvinna har sagt, gårdagen har flytt och morgondagen vet du inte om du får så, min bästa tid är just nu!!!!!
Men om vi ska snacka årstider, och det ska vi kanske, så är för mig SOMMAREN utan tvekan bästa årstiden. Vi kan för det mesta gå utan både jacka och kofta. Näst efter sommaren så gillar jag hösten bäst. Ofta ganska varmt och skönt i september och oktober. Ibland lite duggregn som i kombination med värme avger en doft av blöt jord. Härligt!!! Vintern är väl OK för då klär man sig för kyla. Men den årstid som jag fryser mest och gillar minst är våren. Då tror man ibland att det är varmt och då klär man sig därefter och fryser, och ibland tror man att det är kallt och då klär man sig därefter och svettas så man är dyblöt. Nej, tacka vet jag september i Grekland. Varmt och gott i både luft och vatten. Inga oklarheter. Masse Senast redigerad av Masse den 2017-04-07 klockan 21:18. |
|
||||
|
||||
Citat:
/Kajja |
|
||||
|
||||
Masse!
Ber om ursäkt för min spontana kommentar igår! Var bara så upprörd över händelserna i Stockholm. Kunde inte tänka på annat. Kalimera är ju ett forum om grekland och ska så förbli. Life goes on! / Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Men med det fasansfulla i färskt minne, så blir man både frustrerad, förbannad och ledsen. Själv befinner jag mig utomlands och följer händelseutvecklingen på distans. Tänker på att nära o kära förmanat oss att undvika folksamlingar o dyl och så sker terrorn hemma i Sverige! 😡 /Netwolf |
|
|||
|
|||
Det var väl jag som skulle ha hållit mig till ämnet.
Men ibland är det svårt att hålla igen. Pia |
|
|||
|
|||
Vårvintern den tycker jag om,det blir ljusare,solen värmer,tvätten torkar ute,näsan rinner men det finns det medicin emot!
försommaren när björklöven kommer,allting är skirt grönt,plantera ut i växthuset,svära över allt ogräs i rabatterna.Ta fram cykeln. Sommaren det är småresor,släktbesök,musik.... Hösten kommer snart...men den kan vara så vacker men alla gula löv och så får man fara till Samos. Oktober-November kolsvarta innan det blir nån snö, Å så blir det december och jul å nyår och så börjas det om på ny kula igen Pia |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat: