|
|||
|
|||
Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?
Citat:
Kvällsmiddag blev det senare i Platanias på restaurang Cosmos högst upp på bergstoppen i gamla Platanias. Underbar mat o fantastisk utsikt! Kan verkligen rekommenderas. |
|
||||
|
||||
Hej Oliv-ewa!
Synd att hotellet inte var nåt att hurra för. Men det finns ju massor av annat att njuta av på underbara Kreta Varför inte hoppa på bussen till Agii Apostoli för en dag vid fina badvikar och härliga stränder. Det ligger innan Chania så det är kort väg dit. Vad är det för temp i vattnet?..om ni har doppat er Ha en fortsatt fin semester! / Kajja Senast redigerad av Kajja den 2017-05-03 klockan 08:18. |
|
||||
|
||||
Så är det ju att hotellet kanske inte alltid faller en i smaken. Men man behöver ju inte vara där så mycket. Blir kanske t.o.m enklare att rycka bort sig därifrån och ge sig ut på tur.
Njut av allt det andra! / Anne |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Så sant så... och vi har bara ätit frukost o sovit där o slappat på rummet. Inte ens badat i poolområdet. Vi har varit i Chania o Agii Apostoli o Agia Marina i stället. Ätit lunch o middag på olika ställen varje dag. Gamla platania har jag missat tidigare (bodde då i Agia Marina) men denna gång har vi varit där 2 ggr o ätit middag o strosat runt och det var mysigt område.
|
|
|||
|
|||
Fast jag måste nog erkänna att jag saknar Nea Chora som jag bodde i för 1,5 år sedan. Blev helt betuttad i detta ställe.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Spännande att höra! Vi har aldrig bott där...än... / Kajja |
|
|||
|
|||
Läs min tråd "Nea Chora slutet av oktober" där fler än jag skrivit om varför de fastnade för Nea Chora. Där står en hel del. Du hittar den nu på sid 2 i denna tråd chaniakusten.
|
|
|||
|
|||
Nu är jag hemma igen från Platanias. Vi har haft en bra vecka fastän visst missnöje med hotellet. Sista kvällen besökte vi restaurang Drosia (tror det hette så). Populär restaurang med bra mat o service.
Nu är jag hemma i 5 dagar och reser till Karpathos på torsdag . Har aldrig varit där, så det skall bli spännande. Många greker från Kreta sägs åka dit för semester för att det skall vara så annorlunda Kreta. Omväxling förnöjer! |
|
|