|
|||
|
|||
Paleochora -Loutro
Äntligen bokat. Flyger ner den 4 maj och bokar första natten i Chania. Därefter bussen till Paleochora. Bokat 3 nätter på Soulas. Tänkte att efter detta ta båten till Loutro. Min fråga är om det går båtar direkt eller om man måste byta i Agia Roumeli? Och kostnad för resan? Är det någon som kan tipsa om boende i Loutro är jag också tacksam.
|
|
||||
|
||||
Sv: Paleochora -Loutro
Här hittar du all info om färjetrafiken på södra Kreta.
http://www.sfakia-crete.com/sfakia-crete/ferries.html#B |
|
||||
|
||||
Som du ser måste du göra ett stopp på ett par-tre timmar i Agia Roumeli. Vi gör den omvända resan några dagar före dig. Men det är ett trevligt stopp i Agia Roumeli, det lovar jag dig!
Kostnaden är 19:70 Euro. Kan tyckas lite dyrt, men dom håller färjetrafik även i lågsäsong/vintern men i mindre skala. Du kommer säkerligen att få en fin tur! Birgitta |
|
||||
|
||||
Jag har bott på Kyma och Madares och det senare rekommenderar jag inte. I sommar ska vi bo på Sifis som många rekommenderar. Hotell Daskalogiannis är det också många som varit nöjda med.
// Malin |
|
||||
|
||||
Kyma var fantastiskt tyckte vi! Vi hade en jätte-jättealtan och kunde se allt som hände i bukten.
Birgitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Ja Kyma var helt ok! |
|
|||
|
|||
Tror ni man behöver boka 12-14 maj? Eller kommer det finnas rum på plats?
|
|
||||
|
||||
Dere finner helt sikkert rom på plass...tviler på at hele Loutro er full...
|
|
|||
|
|||
Hur lång tid tar det att åka Paleochora - Ag Roumeli
Och från Ag Roumeli - S Fakion. |
|
||||
|
||||
første bit tar ca. 1,5 time og neste strekke ca. 40 min.
|
|
|||
|
|||
Hej igen. Det blev Kyma. Bor med en stor altan och ser allt som händer.
Just nu 30 grader och 21 i vattnet. Är såå nöjd. |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi åt oftast strax nedanför där grillmästaren hade vitt skägg och hår. Om ni går lite bortåt, där ni bor, finns en taverna. Där säljer man havssalt, vi har ett par kilo därifrån. Tidigare fanns en tam get som gick i koppel på detta ställe, men jag tror inte han finns kvar. Ett mindre badställe finns där också, som jag tycker är mysigare än att "trängas" vid sandstranden. Ha det nu bara så bra i Loutro och stressa av. Birgitta. |
|
|