|
||||
|
||||
EU-surf
Ett halvår har nu gått sen det blev fritt fram att surfa inom EU likadant som hemma. Hur har det förändrat ert resande? Personligen märker jag stor skillnad. Bara detta med att slippa jaga Wifi är en stor fördel. Man går på stan, ser en trevlig restaurang. Gogglar snabbt omdömen. När går bussen, färjan etc? Vad betyder texten på statyn? Vad heter blabla på lokala språket?
Men framförallt. Att använda kartan i mobilen som GPS. Ovärdeligt! Jag är på Canaris nu och det hjälper mig oerhört! Likadant var det på Kreta i somras. Trevligast är nog ändå, när man kommer på restaurang. Förr kastade sig alla över Wifilösenordet och började surfa. Nu har alla klarat av alla surfärenden redan och istället samspråkas det över vad vi ska välja att äta. 😃 /Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: EU-surf
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Ofelia |
|
||||
|
||||
Jag vill ändock lyfta ett varningens finger för de som semestrar nära den Turkiska kusten. Turkarna har starka sändarmaster, och om någon drabbas av Turkcell eller dylikt, och icke uppmärksammar detta, då kan det bliva mycket dyrt.
Förvisso ska det komma upp en varningsruta om dyr surf, men ändock! Arne och Birgitta Just anlända till Paleochora och Haris Studios med 18 goda plusgrader. |
|
|||
|
|||
Citat:
Ser fram emot att få följa er på resan, A och B! |
|
||||
|
||||
Jag förstår fördelarna med att det finns surf överallt, men ser även nackdelarna. Blir det inte som här hemma där alla blänger i sina telefoner i stället för att njuta av allt som finns runtomkring?
|
|
|