|
||||
|
||||
Xristos Menidiatis
Nasalhataren har hittat en smörsångare utan nasal ton!!
Xristos Menidiatis! Men hittar jag nåt om honom då? Nej inte ett ord här i forumet och visserligen en del träffar på internet, men bara till radiostationer o dy. Inget annat. Kära kalimeramusikkännare, nog vet ni väl nåt om honom!!? Upplys mig, tack (Och ta för all del inte alla mina uttryckssätt för allvarligt ) |
|
||||
|
||||
Sv: Xristos Menidiatis
Tyvärr känner jag inte till honom, men Zanet och Karin känner ju till dom flesta, så vi får vänta vad dom säger Jag är nyfiken också
Riitta |
|
||||
|
||||
Elisabet! Hur hittade du honom då? På Ellinikosfm har jag inte hört honom. (Fast jag har inte hört min favorit Pantelis Thalassinos heller där.)
Titti. |
|
||||
|
||||
Jag lyssnade på Arion radio idag och så hörde jag plötsligt en röst som jag gillade. Kollade förståss vilken artist det var - och det var han
|
|
||||
|
||||
Citat:
När jag lyssnade kom jag att tänka på en annan sångare som jag tror kan passa dig - Giorgos Alkaios. Soundet på någon av Menidiatis låtar påminde om Alkaios-stuket. Vi har ju en ganska stor samling grekisk musik, men de yngre förmågorna, med några få undandag, har inte platsat in då de inte riktigt uppfyller vår smak //Zanét |
|
||||
|
||||
Jodå, han spelas på Ellinikosfm ibland också. Jag gillar honom både att lyssna till och att titta på...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Kan det vara så att många av de yngre grekiska (smör-)sångarna har antagit en annan mindre nasal sångteknik än sina äldre gelikar? Eller vad är din förklaring till att de yngre oftast inte faller er i smaken, Zanét? |
|
||||
|
||||
Citat:
Ett undantag är Prodromos som jag upptäckte för några år sedan. En uppkomling från den grekiska varianten av Big Brother. En härlig kille som jag blir jäkligt glad över att lyssna på. Sjunger t o m falskt emellanåt men är glad och käck En annan gladlynt och falsksjungande herre, som dock tillhör den lite äldre gruppen, är Xristos Kyriazis - Rekommenderas starkt! //Zanét |
|
||||
|
||||
Citat:
När det gäller just den här killen så är det bara rösten, eller egentligen rösten i kombination med sättet att sjunga, jag pratar om. Efter att bara ha hört en låt vet man ju inte vad man egentligen tycker om artisten. Men det nasala sångsättet som är så vanligt hos många av de inte lika unga sångarna (dock inte alla) kan jag bara inte med. Fast det har jag ju sagt flera gånger förut Däremot tycker jag verkligen mycket om grekisk folkmusik och traditionell dansmusik - dels den "vanliga", men ännu mer den som gnisslar och låter riktigt illa |
|
||||
|
||||
Citat:
//Zanét |
|
||||
|
||||
Citat:
Tyvärr kan jag så lite om musiken jag gillar. Har aldrig tagit mig tid att lära mig, men när jag hör den så LEVER jag! Jag köpte en skiva på Karpathos med gammal festmusik från Olymbos. Ååååh den är så underbar, det gnisslar i gnäller i oändlighet och ändå har man inte fått nog när det slutar |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
//Zanét |
|
|