Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Jannis & Ylvas hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2018-05-01, 17:40
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Er man i Ierapetra 2018, april

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg

Ja det är sant. Vi är sedan länge drabbade av ”den galna greksjukan”. Vi kan inte vara utan våra liv här. Bara efter någon vecka hemma i norr sa jag till Ylva: ”Jag är nog inte längre gjord för ett sådant här klimat”. Nyligen inglasad balkong räcker inte, när det är minus och solen är över horisonten bara några timmar per dag.
--------------------------------------------

Underbar sjukdom!!!! Känner igen symptomen, men har tyvärr inte möjlighet att bota det. Jo, det har jag i och för sig, men då uppstår andra symptom med abstinens från barn och barnbarn som blir ännu värre. / Masse

Tänk att slippa dubbskor, kläder i flera lager, slippa sätta på motorvärmare, slippa rinnande ögon och ryggklåda och byta till shorts, t-shirt och sandaler. Denna vinter i Östersund var kall, blåsig, snörik men stabil hela tiden på minus.

Ja det vore en dröm! Ändå kan jag inte egentligen klaga på vår Skånska vinter i år. Den har inte varit sträng alls, knappt ingen snö och inte många minusgrader, men den har varit lååååååååååååååång! / Masse

Detta år avstod vi helt och hållet de grekiska kyrkoceremonierna. Uppståndelsen kunde vi dock fira hos ett engelskt par med helgrillad get och tupp och naturligtvis många andra rätter därtill.

Ännu en dröm! Denna gång gastronomisk. Ja vad vore en vistelse i Grekland utan den grekiska maten? Den är ju minst halva upplevelsen! / Masse

---------------------------------------------

Man måste passa på att leva medan man kan. Sen är det för sent.
Du lever så länge du kan stå på benen.

----------------------------------------------

Så rätt, så rätt! Tack för kloka ord och en trevlig rapport Jannis! / Masse

Lyd mina råd!
Jannis
Masse
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:13.