![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för rapport Mysofix!
![]() Kul att ni bodde i Kardamili, som är min favoritby i den delen av Grekland. Jag gillar atmosfären i den lilla gulliga byn. Vi kände samma sak som ni är vi kom till Hydra första gången. Vi var dukigt pålästa innan vi åkte och vi hade höga förväntningar, förväntningar som infriades med råge. Det är en helt fantastisk ö! Poros gillade vi också men stannade för kort tid för att ön skulle fastna. Håller även med dig om Egina. Vi gillade Egina stad och Perdika, men inte mycket mer än så. Tyvärr bodde vi kasst på Egina så det kanske spelade roll. Konstigt att det där hotellet i Agia Marina fortfarande finns kvar. Det är så fult! |
|
||||
|
||||
![]()
Så fint ni verkar ha haft det! Var det verkligen så att ni tog er till Hydra med kryssningen från Tolo? Det låter ju väldigt praktiskt, men tänkte faktiskt lite att kanske de inte tillåter detta att man hoppar av i Hydra. När vi körde på fastlandet såg vi Hydra och redan det fick mig att längta dit, det är ju säkert en fin ö. För att inte tala om Poros som vi faktiskt steg i land på. Och det var tillräckligt för att jag nu vill dit också.
![]() Tack för din rapportering! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi åkte med en utflyktsbåt som gick från Tolo till Hydra och gjorde ett stopp där under drygt två timmars tid och sedan åkte vidare till Spetses för ett stopp där och därefter tillbaka till Tolo samma dag. Det var absolut inga problem att åka med till Hydra. Lite synd att båten inte stannade på Spetses först så vi hade hunnit med ett besök där också. Men det var ju väldigt smidigt att slippa ta bussen från Nafplion till Ermioni och därefter färja till Hydra. Jag kommer inte ihåg vad företaget hette men namnet slutade på Cruises. Pegasus Cruises kanske?
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det är Pegasus Cruises som gör kryssningar från Tolo. Verkligen mycket praktiskt att ta sig på det viset till Hydra. Så fint ni kombinerade både fastlandet och öar. Men det går ju så bra att ta sig till dessa öar från Argolida. Så förstår att ni inte kan vara annat än nöjda.
![]() / Anne ![]() |
![]() |
|
|