![]() |
|
|||
|
|||
![]()
3 dje dagen på Lefkas o Nidri. Väderomslag i natt, gick från 28 till 20. Osäkert men inget regn förrän till helgen. Varmt i vattnet samt har stor pool. God pasta på Pomodoro. Ikväll blir det take away från kinan. Avslutar kvällarna på rockbaren Roadhouse, suveränt hak. Hur vårt hotell kan vara Mondo klassat, dvs extra service och kvalitet är helt obegripligt. Fick vid incheckning en lapp med förhållningsregler på dagis nivå. Sen fanns en till på rummet om poolregler, bada inte tidigare än 2 h efter måltid. Är service nivån och bemötande bättre än genomsnittet för Nidri måste andra hotellen vara gräsliga (vilket vi vet att de inte är). En dag blir det vattenfall. Sen jogga nån dag , kanske två. Härliga fyra dar kvar.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kinamat? I Grekland? Ja, inte min kopp te, men så är jag inte så mycket för kinamat heller, så det är väl därför.
![]() När jag är i Grekland gillar jag att äta grekmat - varje dag. Inte som när man är hemma, då man bara äter det varannan ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har varit här i 4 veckor o vädret har varit mycket varmt, ibland tom för varmt så att vi fick ställa in en 1 veckas mc resa. Men som du skriver så slog det om igår, och vi har fått känna på de första höstvindarna. Det verkar som det fortsätter kanske en vecka. Själv är jag just nu på Paxos, och blir kvar pga vädret. Allt för blåsigt att återvända till Lefkas i nuläget.
|
|
||||
|
||||
![]()
Carle, jag tycker alltid det är så kul att läsa dina personliga rapporter från dina resor! Du gör verkligen din grej
![]() ![]() En gång när vi var på Zakynthos hade vi åxå en otrolig service.. "Ingen alkohol får intagas på rummet"!! Varfööör tog jag inget kort på den skylten?!😫 / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Oh no! Stopp o belägg!! Vi bor aldrig på nåt Alinc!! Nej..däremot tror jag att det var en slags tillrättavisning till ungdomarna som brukar partaja dygnet runt i området. Naturligtvis hade denna skylt ingen som helst betydelse för dom..inte för oss heller
![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ungefär som restauranger med skyltar om rökförbud, men askkoppar på alla bord 😂
|
|
||||
|
||||
![]()
När vi var på Zakynthos åt vi kinamat två av fem middagar.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för berömmet Kajja och välkommen hem Janne. Igår blev det långbyxor o pullover. Idag 21 plus o blåst som har avtagit. 27 i helgen är prognos. Receptionen ringde i morse innan kl 9, vi hade haft ytterbelysningen tänt hela natten. Lust svara att, ”Det stod det inget om på infolapparna”. Att det är segt internet o inget varmvatten på kvällarna skiter dom i. Idag var det tur till vattenfallet och retsina samt giovetsi till lunch. Mätt o glad. Poolen senare, måste ju gå 2 h
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ha det fortsatt bra på Lefkas
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
När vi bodde på Lefkas en gång för länge sedan stod det förhållningsregler vid poolen: Ingen solkräm, duscha före bad samt ”Don’t pee in the pool”!😂
|
|
|||
|
|||
![]()
Vet inte om under rubriken stämmer idag, ”Gör oss avundsjuka”
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den väderprognosen var falsk. Moln o duggregn fast det skall vara sol och plus 25. Ni som är i Sverige skicka en hälsning och gör oss avundsjuka
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |