![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Är Grekland tryggt för turister? | |||
Ja, jag känner mig trygg i Grekland. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
215 | 91.10% |
Nej, jag känner mig inte tryggare i Grekland än nån annanstans. |
9 | 3.81% |
Jag har blivit utsatt för brott i Grekland. |
16 | 6.78% |
Jag har aldrig blivit utsatt för brott i Grekland. |
78 | 33.05% |
Flervalsomröstning. Antal röster: 236. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
![]()
Exakt Ruby!
Erik: som du ser innehåller omröstningen två frågepar: det första handlar om ifall man känner sig trygg eller inte, det andra om man blivit utsatt för brott eller inte. |
|
||||
|
||||
![]()
Kanske finns det dessutom fler än jag som bara har svarat på den ena frågan.
Visserligen hade jag tänkt svara på den andra också, men gjorde det inte på samma gång - och sedan gick det inte, eftersom barometern säger att jag redan har röstat i den här frågan... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Då borde varje frågepar ge 100%, eller hur. Förstår alltså inte ännu. Lefteris |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fråga 1 91.49% har röstat ja, 4,26 % har röstat nej, 4,26 % har inte svarat på fråga 1 utan endast på fråga 2. Fråga 2 8,51% ja, 33,33% nej, 58,16% har inte svarat på fråga 2 utan bara på fråga 1. Mvh Ann |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Just nu står det under diagrammet att 141 personer har svarat. Samtidigt summerar jag antalet röster i de fyra liggande staplarna till 194. Jag drar slutsatsen att 88 personer endast har svarat på den ena frågan. Programmet räknar dock ut procenten på antalet personer, dvs 141. 47 röster sägs till exempel vara 33,33%, vilket det ju också är av 141 - men inte av 194. Vi måste alltså bortse från procentsiffrorna i den här omröstningen, och det gör väl egentligen inte så mycket? Antalet svar på varje fråga stämmer ju förmodligen ändå och staplarna talar sitt tydliga visuella språk. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Lefteris |
|
|||
|
|||
![]()
Neä, Erik. Datorer är inte logiska.
![]() ![]() Faktum är att de är så dumma att de står kvar om jag så sparkar på dem...! ![]() ![]() ![]() ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men saknar ändå en förklaring på det lilla fenomenet. Kompetensen finns här på Kalimera. Lefteris envis som gärna förflyttas till en annan tråd |
![]() |
|
|