|
||||
|
||||
Sv: Palm-skog?
Är alldeles övertygad om att det finns trevligare platser, men
grundfrågan var om det fanns en strand med palmskog. |
|
||||
|
||||
lägger in ett litet svar angående palmstranden vai igen.
det är inte länge sedan jag var där, det var 2003 och så värst mycket har nog inte hänt sen dess. som jag tidigare skrev så är den värd ett besök sen får man väl själv avgöra om den är vacker eller inte. det finns säkert många som tycker att det är en underbar plats. allt ligger i betraktarens ögon. men visst finns det palmer alltid. jag hörde en annan historia om hur det kom sig att det började växa palmer där. enligt denna så var det då araberna första gången klev iland på kreta då hade dom ju dadlar som proviant(godis) och gick omkring och spottade ut kärnorna lite här och där. vem vet hur det egentligen kommer sig med en vild palmskog i europa myssa |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Min man och jag besökte Vai i slutet av maj 2003. Vi bodde i Makrigialos och var på biltur en dag genom östra Kreta. Vi tillbringade några timmar på stranden. Det var hett som bara den och vi simmade många gånger. Stranden var intressant och vattnet ljuvligt, rent, klart och svalkande. Vi köpte små söta bananer av en farbror i en kiosk på parkeringsplatsen innan vi åkte, det var allt vi konsumerade där. tror nog det var dyrt. Förresten, jag tror visst man måste betala parkeringsavgift där också. Jag minns att det var brännhett i bilen när vi skulle därifrån. Jag håller med er andra, det var kul att vara dit, helt annorlunda landskap med alla palmerna men vi föredrog våra stränder "hemma" i Makrigialos!
/Britt |
|
|