![]() |
|
||||
|
||||
![]()
På tal om att packa (läste Mikkes tråd) fick jag en idé om att kanske ta med boulekloten till Grekland/Tilos (enkel resa.) Detta efter att ha blivit boule-biten, märkligt uttryck.
![]() -Snälla du! Din resväska brukar väga närmare 20 kilo, hur tänker du? -Kanske kan ta dom i handbagaget. -Du kan väl köpa klot när du kommer till Rhodos. -Bra idé! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tur att du inte är curlingbiten🥌🥌🥌
![]() ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Klok man du har!!!!!
Men en liten undran??? "Enkel resa"? Har du tänkt lämna kvar boule-kloten därnere? Eller ska både de och du bli kvar? ![]() ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kajja! 😁
Masse! Syftningsfel ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Känns skönt att veta att man inte är ensam om det!
![]() Masse |
|
|||
|
|||
![]()
Jag vet precis hur det känns...brukar se det tydligt på min mans blick
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Pian |
|
||||
|
||||
![]()
Vi spelade mycket boule när vi bodde i Stockholm. Så himla kul! Men att ta med kloten till Grekland hade vi ingen tanke på.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Janne! Vi är på Tilos både vår och höst (6-7 veckor). Jag ska ta reda på var på Rhodos man kan köpa bouleklot - med tanke på baggagevikten.
![]() Senast redigerad av sjöborren den 2019-02-02 klockan 12:25. |
|
||||
|
||||
![]()
Med tanke på hur många fransk-grekiska personer som kommer ideligen till Kalymnos kan man undra varför de inte fört med sig sin sport hit? Det finns en stad i Marseilles närhet där man utvinner salt. Massor av greker emigrerade dit och staden, vars namn jag glömt, men som börjar på A, är utnämnd som systerstad till Pothia. Men boule har man inte tagit hit så vitt jag vet.
|
|
||||
|
||||
![]()
Monica! Kanske fransmännen behöver lite semester från allt boulespelande.
![]() ![]() |
![]() |
|
|