![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är det Kyndelsmässodagen. Om det snöar denna dag, så ska det bli en snar sommar. Iaf, enligt bondepraktikan.
Kyndelsmässodagen är annars ljusets dag, så man får la tända upp lite i kväll. Kallas även i vissa delar i Sverige för kvinnomässan, och då skulle kvinnorna festa utan män och titta på varandras vävar. Inget vi män skulle sakna iaf. ![]() Ja, jag vet att det är skrock och vidskepelse, men det är lite kul med historia och veta hur man gjorde förr. ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Denna kväll får dock kvinnor och män festa ihop för det är ju MELLOOODAX!💃🕺🎶
![]() / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Exakt samma väder som för ett år sen är det idag.Snöar och driver från alla håll
![]() Karl spår 28 januari Gunhild rår 30 januari Dorotea bestämmer 6 februari Det är gammelmärken,vädret på dom 10 dagarna ska det vara i 7 veckor allt enligt svärmor,som inte tyckte det var mycket som stämde med vädret hennes sista år. Pia |
|
|||
|
|||
![]()
Mello,brukar slötitta på det.
När John Lundvik är med ska jag titta ordentligt för han gillar jag👍 Pia |
|
|||
|
|||
![]()
Mello..nja...Önskar Er alla en trevlig helg🇬🇷
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är den bästa dagen på året för det är min födelsedag.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jamen..Grattis så mycket,var det 27 du fyller
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack! Ja, någonstans runt 27 tror jag att det var. Har så dåligt minne nuförtiden.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis Janne!
![]() Masse |
|
|||
|
|||
![]()
Grattis Janne 🎂
|
|
|||
|
|||
![]()
Grattishälsningar till Janne från snörika Värmland kommer också!
Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis på din dag Janne!🤸🎈🎁
/ Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hipp hipp Janne!
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla!
![]() Jag firade, och firar fortfarande, denna anspråkslösa dag på Malö i Bohuslän. ![]() Här är kallare än kallt! |
|
||||
|
||||
![]()
För mig känns Långö Beach mera lockande. Men oavsett vilken strand så är det ju rätt årstid som gäller.
Masse |
|
||||
|
||||
![]() Vätterpromenaden i söndags fick mig att längta såå till Kreta!!! ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är en bättre strand, men vattnet är mycket klarare här, fast - som du skriver - en annan årstid är det ju trevligare.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis Janne! Ganska mycket i efterskott, men bättre sent än aldrig.
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack!
![]() |
![]() |
|
|