|
||||
|
||||
Onassis och Greta Garbo
Kaptenen på Onassis båt Christina har berättat lite om gästerna som Onassis bjudit dit:
https://greece.greekreporter.com/201...acht-revealed/ Bl.a var Churchill mest intresserad av whisky och om Greta Garbo har han en tragisk historia att berätta. Hon ville vara snäll åt en lokal fiskare och bad att man skulle ge honom en flaska whisky. Följande morgon upptäckte de att han hade druckit hela flaskan och drunknat. Garbo tog det mycket hårt. / Anne |
|
||||
|
||||
Sv: Onassis och Greta Garbo
Intressant läsning. Att Churchill var hård på flaskan är ju ingen hemlighet. Det sägs att när Churchill besökte USA under förbudstiden hade han med sig ett intyg, som visade att han behövde dricka alkoholhaltiga drycker varje dag.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Jag har fått höra en del historier från George som har sin supermarket i Vathi/Itacha, han serverade hos Onassis under många år.
Han berättar bland annat om hur vänlig Onassis var med personalen, och hur bra han tog hand om alla sina gäster. Sen berättar han naturligtvis en massa historier som hände under åren. George minns med glädje sina yngre dagar tillsammmans med alla som arbetade för Onassis. |
|
||||
|
||||
Onassis står staty i Nidri på Lefkas. |
|
||||
|
||||
Finns Onassis rederier kvar? Har för mig att jag hört att han ägde Olympos Air, stämmer det?
Thoper |
|
||||
|
||||
Citat:
Det stämmer att han var en av skaparna av Olympic Airways. /Netwolf |
|
|