![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Brukar ni säga till er själva: här ska jag skriva mina memoarer?
Jag har några sådana ”skriva-memoarer-platser” i Grekland, bland annat Faros på Sifnos, Katapola på Amorgos, Balos på Samos, Limeni på Peloponnesos, Milia på Kreta, Livadi på Tilos och här i Agios Georgios på Agathonissi. ![]() Agathonissi är en liten ö med få faciliteter, men allt jag behöver får plats på bilden nedan: en strand, några pensionat, en minimarket, ett par tavernor (som serverar mycket god grekisk mat), samt en stor dos lugn och ro. Tänk att ett paradis (enligt mig) kan vara så litet. Har du någon speciell plats i Grekland där du vill skriva dina memoarer? Läs om denna sagolika ö här. |
|
|||
|
|||
![]()
Mina memoarer, egentligen släktbok med all släktforskning det innebär, skriver jag helst hemma i Sverige. I Grekland gör jag andra saker.
Men på tal om bilden: i gatuhörnet finns det två palmer nära varandra mot hamnen till. Till vänster om dem, på övervåningen, finns det ett fönster. Där finns en studio och där bodde jag 4-5 dagar höst 2017. Ön är OK, ett par acceptabla stränder, men små vikar fullproppade med skräp överallt. Men på restaurangen som syns i bilden, tredje byggnaden till vänster om pickupen, fick jag kanske den värsta maten jag ätit i Grekland. Jag åt egentligen inte maten, ett par tuggar, betalade och gick därifrån. Och sällan har jag mött så oförskämd personal, just på den restaurangen. Som sagt, ön är helt OK, dock inte att återvända. |
|
||||
|
||||
![]()
Tror att jag hellre skulle skriva fiktion än memoarer, men det blir nog inte heller av.
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här är en till som väntar ivrigt på litteratur från Janne!
![]() ![]() ![]() MVH zakka |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Jag har skrivit om cirka 100 så det är bar 97 kvar. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Och bröllopet...
|
|
||||
|
||||
![]()
Så mycket nödigt och även onödigt
![]() så blir platsen för mina memoarer Kalimera! ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mitt första val för nedtecknandet av mina memoarer, måste nog bli torget i Mandraki på Nisyros, trots att jag endast besökt ön vid ett tillfälle,
Mitt andra val blir Tilos och mitt tredje Fourni. Tyvärr lyckades jag nog hamna på samma ställe som RobEri på Agathonissi. Inte den sämsta maten i Grekland, men ibte heller särskilt bra. Fö låter det som ett utmärkt tips att läsa Jannes berättelser på den ö det utspelas! Jobba på Janne, så får vi njuta av både underbara öar och historier! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Om jeg skulle skrive memoarer (hvilket nok ikke blir noe av) skulle det nok skrives på denne øya. I hagen hos Maria og på Glaros restaurant.
|
![]() |
|
|