|
||||
|
||||
Är det Påsk eller?
Att det är påsk har helt fallit bort från min lilla skalle. Det kanske beror på det otroligt fina vädret. Hoppas ni andra också njuter av försommarvärmen.
Jag har inga påskliljor att bjuda på så ni får hålla tillgodo med påskginst från Andros. Glad Påsk på er kära Kalimerianer! Senast redigerad av Kalimera den 2019-04-19 klockan 15:39. Anledning: Glömde bilden |
|
|||
|
|||
Sv: Är det Påsk eller?
Önskar också Glad Påsk....
Har suttit i linne och dragit röding med fjället i förgrunden. Det har aldrig varit så varmt flera dagar i rad. Men nu är vi hemma igen och här är det också fint väder och en hel del snö kvar. Storspoven har kommit och en fasan,som inte är så vanlig i dom här trakterna. Pia |
|
||||
|
||||
En flock på ett tjugotal storspovar flög över oss idag när vi var ute och fågelskådade. Så häftigt!
Vi såg 44 arter idag, och det är ganska många med tanke på att alla vårfåglar ännu inte har kommit. Den roligaste obsen var denna: Göktyta. Det är en hackspett som är väldigt svårsedd. |
|
||||
|
||||
Fast här i Grekland får vi vänta till nästa vecka, med festligheterna o det grillade lammet/geten, med vin o dans.
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Glad Påsk till alla både i Grekland och här hemma!
Janne, det duger så gott med påskginst, de är otroligt vackra. Ulla som längtar till Grekland (Åker till Tilos 23 maj) |
|
||||
|
||||
Glad Påsk och nästa vecka, καλό Πάσχα!
|
|
||||
|
||||
Önskar åxå alla en Glad Påsk!
Sitter just nu med ett glas vin och njuter av fågelsång och grilldoft i sommarstugan. 18 grader och vindstilla. Hoppas på nya hyregäster i fågelholkarna från Jula. Sjön är lugn och hoppas på en fin solnedgång med stor fuklmåne. Ja-aa..man är såå tacksam för allt!💙 / Kajja |
|
|||
|
|||
Glad påsk önskas även från Värmland...
Varmt och otroligt vackert här, MEN på söndag morgon mot Gardermoen det bär. En vecka på Rhodos på g. Så kan det gå, senast på Rhodos var faktiskt Skolresa april -82. Lena |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja |
|
|||
|
|||
Kajja ;
Vi åker nu på söndag från Oslo... Alltså påskdagen här. Lena |
|
||||
|
||||
Citat:
Ja, nu är det inte många dagar kvar ;-) Hälsa gärna på en "tjej" med kryckor, på Landvetter, det är troligtvis mig du ser ;-) Irene |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Ja, varför inte, skulle vara roligt :-)
Irene |
|
||||
|
||||
Jag hoppas att du har ett bra mysställe att träffas på, du som har varit där så många gånger. Skulle önska en riktigt god Bloody Mary..eller en Margerita. Det är de enda drinkar jag kan tänka mig..haha!! Men vi ses ju på Landvetter så vi kan ju prata oss samman.. Ha en fin Påsk!
/ Kajja P.S..men det går lika bra med kaffe Senast redigerad av Kajja den 2019-04-20 klockan 00:00. |
|
||||
|
||||
Jag har ännu is på sjön. Undrar om jag kan ta mig ett dopp från strandbastun idag, blir kanske som ett bad bland isbitar. Fint väder har vi, men inte supervarmt, 12-grader och full sol lär det bli idag.
Ha en fin Påsk alla! / Anne |
|
|||
|
|||
Glad Påsk 🐣🐓🐰
|
|
|||
|
|||
Okej Rhodos-folket Irene och Kajja...
Kalimera-nyckelbandet sitter synligt på väskan... å värmländskan hörs tydligt Lena, som ska i säng nu. Lämnar hemmet senast halv fyra. Lyfter 08.00 till morgonen |
|
||||
|
||||
Nickelena! Ha en fin resa ner! Ser att temperaturen stiger i veckan. Mitt Kalimeraband är åxå synligt på min blågula lilla ryggsäck Hoppas verkligen vi kan ses på Rhodos!! Förresten..var bor ni? OCH en ursäkt till er andra att påsktråden kapades lite av oss!
/ Kajja |
|
|