![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi satt på en fisktaverna på Telendos i dryga tre timmar och lunchade utan att knappt prata med varandra. Det kändes bara helt naturligt, avkopplat och fridfullt. Jag matade fisk med överblivet bröd och katter med friterad småfisk tankarna bara kommer och går hos oss båda - vi bara sitter där.... Tittar vi upp ser vi Kalymnos och b.la de små båtarna som kajkar fram och åter. ALLT så lugnt och fridfullt - så där som de kan vara mitt på dagen en lunch
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag känner att jag gick bet på En GLIMT av mitt Grekland. En oöverkomlig uppgift.
Jag är så glad över att jag kan se, så jag kan uppleva mitt Grekland. Jag söker mig lugnet och harmonin. Det finner jag på små grekiska öar. Jag vill visa mina känslor i bilder. Storslagenheten Solnedgången Soluppgången Naturen Människorna Minimarket Maten Lugnet Fiskebåtarna Doften Djuren Slutligen, Express Skopelitis, "det rysansvärda flytetyget". Eller "småcykladernas livlina". Divergerande åsikter, men den tar mig till fina Amorgos om bara en vecka! Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och sist i raden kom Skopan till Amorgos, som för mig än så länge är en dröm. Kanske den nån gång kan bli en "Glimt" för mig också. Till dess ser jag fram emot att få hänga med dig och andra här i forumet. Trevlig resa önskar Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Eva |