![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Agia Marina väster om Kreta är en mycket populär turistort. Här finns massvis med hotell, restauranger, barer, kaféer, biluthyrare, affärer, solstolar med mera med mera. ![]() Lampes beach mellan Methoni och Finikounda på sydvästra Peloponnesos är ganska snarlik stranden i Agia Marina. Här finns en liten taverna, en kantina och ett tjugotal solstolar. Vilken av stränderna föredrar ni? |
|
||||
|
||||
![]()
Lampes. Definitivt!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Helt klart Lampes av de två, dels för att den inte är exploaterad och dels för att den ligger på Peloponnesos
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Uten tvil, LAMPES❣️
|
|
||||
|
||||
![]()
Lampes alla dagar i veckan, under förutsättning att vi får varsin av de tjugo solstolarna!
![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Sträckan mellan Methoni och Koroni är betagande och Finikounda inbjudande vackert. Så självfallet Peloponnesos.
|
|
||||
|
||||
![]()
Håller med, och vilka fantastiska stränder där finns!
|
|
|||
|
|||
![]()
Sannerligen! De underbart vackra stranden ligger som ett pärlband.
Även upp längs Messiniens västkust norr om Pylos finns det betagande stränder i överflöd. Från Gialova över Divari bort mot Voidokilia och vidare är det bara att välja och vraka mellan stränder i världsklass. Synd att förbindelserna till Kalamata från Norden är så få. Väl där är avstånden små och intrycken stora och djupa. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Svenska arrangörer borde kunna dra nytta av och bygga på gratisreklamen i Mästarnas mästare. Det är synd att inte fler får möjlighet att se denna underbara del av Grekland. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/ Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men stränder är ingen brist på egentligen, längre upp på västkusten finns det tex mellan Kypparisa och Katakolon nästan oavbruten sandstrand, sträcka på sisådär 7 mil eller så Tycker inte det gör så mycket det är dåligt med flyg till Kalamata, Aten är såpass nära och vägarna så pass bra det inte är så betungande ta flyget till Aten istället om man åker på egen hand, sist jag åkte kollade jag faktiskt inte ens på flyg till Kalamata, Jag kan tänka mig att en förklaring är svårigheten sälja in Peloponessos iom det är fastlandet, tror de allra flesta förknippar Grekland med öar, sen verkar de flesta orter sikta in sig på inhemsk turism |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Håller med om att det är synd att inte fler får möjlighet att upptäcka denna del av paradiset. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Personligen är jag glad att ingen satsar på denna del av Grekland. ![]() |