![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Je hupp - så blev längtan inte mindre
![]() 2014 skedde vårt första besök på Syros och vi återvände året där på, vi hade då besökt drygt 20 andra öar. 2016 besökte vi 2 andra gamla bekanta öar men jämförde på något konstigt vis hela tiden med Syros (dessutom blev jag sjuk i halsfluss) så vi drogs till Syros 2017 och 18 också, så - Hm... Ja vi har helt enkelt blivit beroende av en Syrosdos varje år! Denna helt fantastiskt vackra och för att vara på en ö stora stad Ermoupolis som har genuina Ano Syros vakande ovanför sig och alla dessa trevliga orter som man så lätt kommer till med lokalbuss - oss passar ön helt perfekt!Turister finns det, men själva ön/staden känns inte "turistanpassad" utan det är mer - ta det som vi har det - ni är välkomna hit! Som jag upplever det är Kini och Vari de orter som är mest uppbyggda av turism annars finns det lite liv i byarna året om. Jag upplever att många av turisterna under juni, juli och aug är Greker från fastlandet, kanske till o med de flesta. Syros är en enkel ö att ta sig till från Aten och det är en enkel ö att ta sig runt på med lokalbuss och taxi. men hm.... egentligen vill vi ju ha ön för oss själva - vår semester dröm och pärla som ligger där i medelhavet och väntar på oss. /Faestis - som längtar till Syros |
|
|