|
|||
|
|||
klippa sig i Grekland?
Hej!
Brukar passa på att klippa mig när jag är utomlands, om det är billigare än hemma. Nån som vet hur priserna på klippning är i Grekland? Är det billigare än hemma i Sverige? //Mimzzie |
|
|||
|
|||
Sv: klippa sig i Grekland?
Ja, det er iallfall mye billigere enn i Norge.
Du betaler vanligvis mellom 10 og 30 euro. Problemet, for meg iallfall, er at ingen av de frisørene jeg har vært hos kan et ord engelsk, så med mindre du kan gresk kan det være vanskelig å forklare hva du vil ha gjort |
|
|||
|
|||
Jag betalar 12euro för klippning,30-38euro för slingor eller färg,ca 25 euro för tvätt föning skum vax odyl.
Jag kan berätta en liten rolig historia ang att klippa sig i Grekland.Min dotter var på besök och då passade vi på att gå och klippa oss.Vi tyckte vi blev jätte fina och trivdes bra i våra nya frisyrer.När det sedan blev dax för min dotter att gå till "frissan" hemma i sverige så tittade frisören länge på hennes hår och frågade till slut om hon klippt sig själv.Han tyckte det var så illa gjort.Min dotter skrattade och sa "Nej,jag har klippt mig i grekland".Hennes frisör blev både stum och tappa hakan,han är grek!! Agda |
|
||||
|
||||
När jag klippte mig på karpathos i höstas kostade det 9 € o jag blev jättenöjd med klippningen Cia
|
|
|||
|
|||
Det är enligt min erfarenhet snäppet billigare att klippa sig i Grekland. På Rhodos där jag bor skiljer det dock rätt kraftigt i pris mellan de olika frisörerna. Jag betalar kring 20 EUR, alltså något under 200 kronor för tvätt, klippning och fön.
En sak som många skandinaver glömmer är att man ofta lämnar dricks till frisören i Grekland. En MYCKET trevlig sed att ta efter tycker jag. Här i Sverige har jag förresten hittat en grekinna som klipper jättebra! |
|
|||
|
|||
Tackar för svaren! Det låter ju bra och billigare än hemma i alla fall! Jag får väl ta med mig en bild och peka på i värsta fall om frisören inte kan engelska
// Mimzzie |
|
|