![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Da har du altså ikke sett at de refererer til bl.a. CERN i den artikkelen jeg linket til, der man forsker på sammenhengen mellom solpartikler og klima.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen |
|
|||
|
|||
![]()
...og der slapp man opp for gode argumenter ?
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() Forskning pågår, det finns inga resultat eller slutsatser. /kimmen |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dessuten, er ikke en sammenheng gjennom flere tusen år litt mer å stole på enn synsing fra de siste tiår ? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sammanhang några tusen år tillbaka ser man ju i isen i borrkärnorna från Arktis och Antarktis... /kimmen |
|
|||
|
|||
![]()
Og der er vi helt enige.
Vi må begynne å bruke fakta og ikke følelser. Debatten nå for tiden er alt for følelsesbasert til at man kan tro på alt. Den virkelig store faren her på jorden er den enorme befolkningsøkningen. Det, og forsøpling/forurensing er der man burde bruke sine milliarder. |
|
||||
|
||||
![]()
Eftersom jag inte är klimatexpert så lyssnar jag på fakta som framförs av en majoritet av världens klimatforskare...
![]() /kimmen |
|
|||
|
|||
![]()
Det får du selvsagt lov til.
|
|
|||
|
|||
![]()
Realistiskt sätt och med bakgrund av all tidigare evolution så är mänskligheten redan dödsdömd! Varför ska människan överleva när all annan livsform har dött ut under jordens levnad? (finns väl en del encelliga levnadsformer kanske, och krokodiler naturligtvis).
När vi så om många tio-tusen år har tagit död på oss själv kan planeten jorden åter reparera sig själv och bygga nya livsformer M v h Pessimisten & Realisten |
|
||||
|
||||
![]()
Har läst ikapp i den här tråden.
Det är inte mycket som går att hålla med El Gringo om men en sak kan jag instämma i. Det är att, framförallt politikerna, numer bara har fokus på CO2-utsläpp. Man glömmer bort annan miljövård som biologisk mångfald, skyddsvärda biotoper, utsläpp av andra gifter och nedskräpning, plast i haven och microplaster mm mm. Och trots att man pratar mycket om CO2 händer det inte mycket när det gäller att verkligen minska utsläppen i praktiken. Sedan ett litet tips till El Gringo i all välmening; Lägg ner det här med att använda begreppet "PK". I mina ögon (och många svenskar med mig tror jag) använts det begreppet bara av smygrasister, homofober, nättroll, alternativfakta-anhängare och andra diverse åsiktshaverister som vill torgföra suspekta åsikter. När "politiskt korrekt" används nedlåtande slutar jag i allmänhet att läsa eller lyssna. |
![]() |
|
|