Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-23, 15:36
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Gå ur Facebook

Citat:
Ursprungligen postat av Spizeman Visa inlägg
Jag tycker även som malou, att fb skapar onödigt vassa kommentarer. De finns inte här på Kalimera och som jag skrivit om tidigare så anser jag här tillför man sin personlighet, nästan alltid vänliga inlägg.
Vilket egentligen är underligt med tanke på att här är vi anonyma till skillnad mot FB.
Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 15:53
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag går inte ur ansiktsboken..jag har aldrig gått in
Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 16:15
piam piam är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Säger man att man inte är med på facebook så tittar folk på en
som man inte vore klok.
Men jag vågar vägra facebook👍
Bra mycket trevligare att vara med på Kalimera
Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 16:51
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015

Citat:
Ursprungligen postat av piam Visa inlägg
Säger man att man inte är med på facebook så tittar folk på en
som man inte vore klok.
Det är jag åxå ofta med om!
Jag är inte och har aldrig varit med i Facebook.
Får dåliga vibbar från "storebror" som ser allt!
/ Kajja
Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 22:12
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Jag har ett konto på FB. Det tillkom för ett antal år sedan när Solresor marknadsförde att man som medlem på FB skulle få vissa attraktiva erbjudanden som man annars inte fick. Och för min del ledde det till ingenting.

Har sedan ett fåtal gånger försökt gå in på FB och kolla lite om Grekland och Kalimera. Varje försök har resulterat i ett konstaterande att jag är i total avsaknad av att begripa den eventuella struktur som finns i FB. Mycket svårt att följa trådar som man är intresserad av. Allt samlas i en enda stor slasktratt i kronologisk ordning. Det är möjligt att det går att följa dialoger och trådar om specifika ämnen bakåt i tiden, men min kompetens har inte varit tillräcklig för att klara det. Så därför är min slutsats ......

.... Många älskar FB och jag har all respekt för det och missunnar ingen att grotta ner sig i det .....

.... men för mig är FB en enda sörja i en slasktratt som jag inte känner kan ge mig något av det som jag får ut av Kalimera. Här kan man söka i en fantastisk struktur av olika öar, resmål, praktiska frågor, intressen mm mm.

Strukturen här på Kalimera gör att jag överhuvudtaget aldrig överväger att gå in på FB. Vad kan jag hitta där som jag inte hittar här på Kalimera?

Men jag känner ingen anledning att agitera för eller emot det ena eller det andra. Varje forum får ju leva på sina kvalitéer och var och en får välja det media som känns bäst.

Hoppas bara att vi är tillräckligt många som tycker att Kalimera har så mycket att ge att vi kan fortsätta att bidra till att hålla det levande på en bra nivå.

Masse
Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 16:11
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Labero! Det har jag tänkt på många gånger. Varför dessa användarnamn, och hur kom man fram till just det namnet (menar inte smeknamn). När jag första gången klev in här på Kalimera kallade jag mig för något annat, som senare, av någon anledning, blev taget av en annan person. Det var då jag vände taggarna utåt ...

Birgitta!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:07.