|
||||
|
||||
Var finns euron!
Vi brukar alltid ta ut euro i bankomaten innan vi åker.
Nån hundring så man har de första dagarna. Nu i september fanns det inte en enda bankomat med euros i hela vår stad!! Nån som vet nåt eller har varit med om samma sak? / Kajja |
|
||||
|
||||
Sv: Var finns euron!
Annars finns det ju ofta en bankomat på flygplatsen i Grekland där du landar...
/kimmen |
|
||||
|
||||
Ja var finns den? Inte alltid påfylld i bankomaten när man vill ta ut iaf
|
|
||||
|
||||
Ja visst tar vi ut euro i Grekland men jag blev bara så konfunderad över bristen i minutenapparaterna hemma.
Om bankerna hade slutat med denna service Det kom inte ens upp en valknapp om utländsk valuta. / Kajja |
|
||||
|
||||
De blir färre och färre, men de finns. I Göteborg finns det en på centralen. Mitt emot Forex förresren
|
|
||||
|
||||
https://bankomat.se/valuta/
Vet inte var du bor men genom denna sida kan du söka var det finns bankomat i din närhet för euro. |
|
||||
|
||||
Vi som bor i Smålands obygd är inte så bortskämda med sådana faciliteter. Brukar spara 50-100 € o ha med till nästa resa, mest för att fika o betala taxi med första dagen, och ibland att kunna gå på torget o köpa frukt o grönsaker sen är det ju enkelt att ta ut på plats. Dessutom betalar jag nästan allt med kort.
|
|
||||
|
||||
Jag hade två att välja på i Karlskrona när jag tog ut förra veckan.
|
|
|||
|
|||
Om man flyger från Arlanda finns bankomater med Euro. Undvik bara Forex, dom är dyrare
Kerstin |
|
||||
|
||||
Citat:
Längst upp till höger i inläggen står det vilken ort man bor i (om man har angivit det på sin profilsida). / Kajja |
|
||||
|
||||
Självklart Kajja. Gjorde inlägget på jobbet så det gick lite snabbt
|
|
||||
|
||||